نسخه چاپی

غرق شدن دو برادر در دریای عمان

بشیر، رشید و عبدالقادر دوشنبه 12 مرداد مثل همیشه برای آب بازی با پسرعمویشان خالد به سمت اسكله روستای رمین رفتند. پس از رسیدن آنها به اسكله دیگر نوجوانان فامیل نیز به آنها پیوست و همگی در نزدیكی اسكله شروع به بازی كردند.

به گزارش نما به نقل از ایران: بشیر، رشید و عبدالقادر دوشنبه 12 مرداد مثل همیشه برای آب بازی با پسرعمویشان خالد به سمت اسکله روستای رمین رفتند. پس از رسیدن آنها به اسکله دیگر نوجوانان فامیل نیز به آنها پیوست و همگی در نزدیکی اسکله شروع به بازی کردند.

این نوجوانان روستایی که یکی از تفریحاتشان همین آب تنی بود آنقدر گرم بازی شدند که ناخواسته در آب پیش رفته و ناگهان 4 نفر از آنها زیر آب محو شدند.

رشید 12 ساله که از همه به خشکی نزدیک‌تر بود خود را به بیرون رساند اما بشیر 13 ساله و عبدالقادر 10 ساله در رسوب‌های اسکله گیر افتاده و زیرآب فرو رفتند. خالد 14 ساله نیز که شاهد صحنه زیرآب رفتن 2 پسرعمویش بود خود را به یکی از لنگرها رساند و فریاد زنان کمک خواست.

بقیه نوجوانان که روی اسکله بودند نیز با فریادهایشان مردم را خبر کردند و با رسیدن کمک دو کودک نجات یافته خالد و رشید به خشکی انتقال یافتند. لحظاتی گذشت تا اینکه آب جسد عبدالقادر 10 ساله را نیز به نزدیک اسکله آورد اما خبری از بشیر نبود.

«اسحاق پرداخته» دهیار روستای رمین گفت: در حدود ساعت 5 عصر بود که ما از این اتفاق خبردار شدیم و به اسکله رفتیم.

ارتفاع آب در اسکله رمین به خاطر رسوب فراوانی که گرفته و انباشته شدن تورهای ماهیگیری در زیر آب، تا چندمتری داخل دریا، به نیم متر هم نمی‌رسد. اما در مکان مشخصی دریا ناگهان عمیق شده و این بچه‌ها هم همانجا گیر افتاده بودند. متأسفانه آنها هیچ کدام شنا بلد نبودند و به همین خاطر هم این اتفاق تلخ رخ داده است.

«پرداخته» ادامه داد: «طبق رسم منطقه که جسد نباید روی زمین بماند به محض اطمینان از مرگ عبدالقادر خانواده داغدار او جسدش را به گورستان محل تولد پدر مرحومش در روستای همجوار تیس بردند و تنها چند نفر برای بیرون کشیدن جسد برادر بزرگتر در اسکه ماندند.»

وی درباره عملیات غواصی گفت: تا ساعت‌ها پس از حادثه به دلیل نبود حضور غواص در منطقه موفق به بیرون کشیدن جسد نشدیم چون جسد در میان تورها گرفتار بود بالاخره بعد از چند ساعت، غواصی رسید و بعد از نزدیک به 90 دقیقه عملیات شبانه در زیر آب جسد را بالا کشیده و تحویل خانواده داد. جسد این برادر نیز ساعت 7 صبح روز بعد در روستای تیس‌ به خاک سپرده شد.

«ساویس» دایی دو نوجوان غرق شده نیز گفت: «متأسفانه ما برای بیرون کشیدن جسد خواهرزاده‌ام مشکلات زیادی داشتیم و علاوه بر داغی که به دلمان بود استرس و نگرانی بیرون کشیدن جسد هم خیلی آزارمان داد. تا ساعت 11:30 شب در اسکله بودیم تا توانستیم جسد را بیرون بکشیم اما از مسئولان منطقه گلایه‌مند هستیم و امیدواریم به این موضوع رسیدگی شود.

دو پسر نجات یافته نیز پس از درمان چند ساعته از بیمارستان مرخص شده و به خانه رفتند اما پس از چند روز همچنان حال آنها خوب نشده است.

دهیار این روستا با ابراز تأسف از این حادثه درخواستی از مسئولان داشت: «اسکله رمین علاوه بر اینکه نیاز به لایروبی دارد به دلیل تجمع تورهای ماهیگیری و قایق‌های واژگون شده خطر زیادی برای ساکنان دارد. این اتفاق سومین موردی بود که ظرف 7-6 ماه گذشته افتاد و در موارد قبلی هم به دلیل گیر افتادن اجساد در میان تورها و گل و لای مشکلات زیادی برای بیرون کشیدن اجساد داشتیم. امیدواریم مسئولین هرچه سریع‌تر این موضوع را بررسی کنند.»

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...