نسخه چاپی

گاف رسانه های عربی درباره "جام زهر"!

اصطلاح خوردن جام زهر در ادبیات سیاسی ایران به تصمیم راهبردی بر خلاف تمایل رهبری اطلاق می شود و الله كرم نیز این تعبیر را از همین زاویه و در نقد جریان انحرافی به كار برده بود.

سخنان حسین الله کرم علیه جریان انحرافی ، دستمایه خبرسازی جدید برخی رسانه های عربی ضدایرانی شده است به گونه ای که این رسانه های با عدم شناخت از تعابیر سیاسی داخلی ایران ، از شکست طرح مسموم کردن مقام معظم رهبری(!) خبر دادند.

به گزارش عصر ایران ، حسین الله کرم ، رئیس شورای هماهنگی حزب الله در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشته بود: درشرایط فعلی جریان انحرافی قصد دارد به مانند دوران خاتمی جام زهر سیاسی را به رهبری بنوشاند.

متعاقب این اظهارات برخی رسانه های عربی با برداشت اشتباه و البته شانتاز خبری ، این سخن را این گونه انعکاس دادند: حامیان احمدی نژاد قصد داشتند مقام معظم رهبری را مسموم کنند اما موفق به انجام این اقدام نشدند.

در همین باره سایت خبری الوئام در کویت نوشت: حسین الله کرم ، اسفندیار رحیم مشایی را متهم کرده است که او و گروهش برای مسموم کردن رهبر ارشد ایران ایت الله سید علی خامنه ای تلاش می کنند. اسفندیار ، دست راست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران ، رئیس دفتر او و پدر عروس احمدی نژاد ست .

در این گزارش آمده است: نیروهای حزب الله در ایران گروه های راستگرای تندرو هستند که وقتی احمدی نژاد در سال 2005 خود را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کرد، از او حمایت کردند اما در پایان مرحله نخست ریاست جمهوری اش، به موضع گیری علیه وی پرداختند زیرا به اعتقاد آنها و سایر نیروهای اصولگرای منتقد دولت، جریان انحرافی احمدی نژاد را فراگرفته است.

برخی سایت ها در عربستان سعودی مانند دارالاخبار، صدای العالمیه، ینبع نیوز و المختصر نیز این خبر را منتشر کرده اند.

اصطلاح خوردن جام زهر در ادبیات سیاسی ایران به تصمیم راهبردی بر خلاف تمایل رهبری اطلاق می شود و الله کرم نیز این تعبیر را از همین زاویه و در نقد جریان انحرافی به کار برده بود ولی برخی جریان های رسانه ای عربی که علاقه ویژه ای به خبرسازی های ضدایرانی دارند با ذوق زدگی از به کار بردن این تعبیر ، آن را در مسیر علائق ضدایرانی خود به کار بستند تا گافی دیگر در پرونده رسانه ای خود در تعاملاتشان با ایران ثبت کنند.

۱۳۹۱/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...