نسخه چاپی

استاندارد جدید مصرف سوخت خودروهای سنگین

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شركت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به ارسال استاندارد جدید مصرف سوخت خودروهای سنگین به سازمان ملی استاندارد، گفت: بزودی با ابلاغ سازمان ملی استاندارد، این استاندارد اجرایی می شود.

به گزارش نما به نقل از شانا، مریم مهدی نژاد با اشاره به استاندارد ٨٣٦١ خودروهای سنگین، نیمه سنگین و راهسازی و کشاورزی اظهار کرد: در دنیا و همچنین در کشور ما استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین براساس تست موتور با واحد گرم بر کیلووات ساعت است.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به این که معیار استاندارد مصرف سوخت برای خودروهای سنگین براساس کاربرد آنها متفاوت است، گفت: استاندارد خودروهای سنگین از سال ٨٥ باید اجرایی می شد ولی متأسفانه از ٢ سال گذشته اجرای آن آغاز شد.

مهدی نژاد با بیان این که استاندارد قبلی براساس حجم موتور بود، یادآور شد: استاندارد خودروهای سنگین پارسال بازنگری شد و ابهاماتی داشت که بهبود داده شد و استاندارد جدید براساس توان موتور تدوین شد.

به گفته وی، استاندارد جدید مصرف سوخت ویژه خودروهای سنگین به دو دسته جاده ای و غیرجاده ای تقسیم بندی شده که در هر دو مورد پارامتر پیوسته توان موتور بوده که براساس آن معیار مصرف سوخت مشخص شده است.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت با اشاره به این که استاندارد جدید مصرف سوخت خودروهای سنگین به سازمان ملی استاندارد ارسال شده است، گفت: بزودی با ابلاغ سازمان ملی استاندارد، این استاندارد اجرایی می شود.

وی با بیان این که مرکز تست خودروهای سنگین یکی از مشکلات پیش رو است، اظهار کرد: تنها یک مرکز تست خودرو سنگین به عنوان آزمایشگاه همکار در کشور وجود داشت که به تازگی یک مرکز جدید دیگر نیز تأییدیه استانی سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده است.

مهدی نژاد با اشاره به این که بستر اجرایی این استاندارد آماده است، تصریح کرد: براساس ماده ١٢ قانون اصلاح الگوی مصرف نیز شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای همکاری در همه زمینه ها اعلام آمادگی کرده است.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت با بیان این که تست موتور خودروهای سنگین زمان بر است و باید زیرساختهایی بسته به هر موتور آماده شود، افزود: در شرائط مناسب، به طور متوسط می توان ٢ موتور را در ماه تست کرد.

به گفته وی، یکی از مشکلات در زمینه خودروهای سنگین، فقر اطلاعات بود، اما در حال حاضر شرکت بهیه سازی مصرف سوخت می تواند هم در اجرای استانداردها کمک کند و هم می تواند داده های جدید به دست بیاورد که در آینده برای استاندارد جدید، اطلاعات پایه محسوب شوند.

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...