نسخه چاپی

فشارخون، یك زندانی دیگر مصری را كشت!

یكی دیگر از زندانیان رژیم السیسی روز یكشنبه در زندانی در مصر مرد و مقام های امنیتی مرگ او را طبیعی و براثر فشارخون اعلام كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، وزارت کشور مصرروز یکشنبه اعلام کرد که " محمد عصام الدین حسن احمد درباله" یکی از سران گروه تروریستی داعش که در زندان بسر می برد، به دلیل بیمار قند خون و افت چرخه خون جان خود را از دست داد.

گروه تروریستی داعش مقام های مصر را به دلیل خوداری از رسیدگی پزشکی به محمد عصام عامل مرگ وی معرفی کرد.

تارنمای یونایتدپرس به نقل از مسوول رسانه ای وزارت کشور مصر تصریح کرد: محمد عصام شب گذشته در زندان بطره که به شدت توسط نیروهای امنیتی از آن محافظت به عمل می آید، درگذشت.

مقام مزبور ادامه داد: فرد متهم دیروز پس از بازگشت از یکی از جلسه های محاکمه به شدت بی حال بود که با تشخیص پزشک معلوم شد از افزایش دمای بدن و کاهش فشار خون و بالا بودن قند خون رنج می برد که پس از آن فوری عملیات امدادرسانی اولیه در مورد وی انجام شد. او هنگام انتقال به بیمارستان دچار خونریزی از ناحیه بینی شد و به دنبال آن چرخه گردش خون و تنفس کاهش یافت و در نتیجه جان خود را از دست داد.

مسوول رسانه ای وزارت کشورمصرخاطرنشان کرد: فرد متوفی سابقه ابتلا به چند سکته و بیماری قند خون داشت و در نتیجه اقدام های قانونی اتخاذ و به دادستانی کل تاکید شد تا تحقیق در این زمینه را آغاز کند.

" مرجان مصطفی سالم " یکی از سرکرده های فرقه سلفی جهادی و صاحب فتوای تخریب اهرام سه گانه، هم چهاردهم مرداد ماه در زندان العقرب در قاهره که به شدت حفاظت می شود درگذشت.

منابع امنیتی مصری اعلام کردند : سالم که احتمالا دهه ششم از عمر خود را سپری می کرد به مرگ طبیعی مرده است. وی که چند ماه پس از برکناری محمد مرسی در سپتامبر 2013 دستگیر شد ، به دلایل امنیتی و بنا به اتهام های متعدد از جمله تشکیل یک گروه مسلح و مشارکت در قتل تعدادی از افراد ارتش و پلیس مصر در سینا ازمحکوم شده بود.

وزارت کشور مصر اعلام کرد که سالم به دلیل افت شدید فشار خون هنگام انتقال به بیمارستان درگذشت.

سالم فتواهای مشهوری صادر کرده است که یکی از آنها فتوای تخریب اهرام مصر است.

درهمین حال منابع خبری مصر دیروز شنبه اعلام کردند که محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده و زندانی مصر از خوردن غذای زندان به دلیل نگرانی از مسموم شدن خودداری کرده است.

مرسی گفته است که پنج تلاش درزندان روی داد که هدف از آن انجام جنایت در حق وی بود، بدون آنکه از آن اقدا م ها پرده بردارد.

اسامه مرسی وکیل و پسرمحمد مرسی و نیزسخنگوی خانواده اش در گفتگو با خبرگزاری اناتولی گفت: اظهارات رییس جمهوری( محمد مرسی) درباره اقدام هایی که جانش را تهدید می کند، برخاسته از نوعی جنون است که نظام حاکم از آن رنج می برد. نظامی که بر مصر مسلط شده و شرایط نشان می دهد که رئیس جمهوری (به تعبیراو محمد مرسی) همچنان مانعی بر سر راه این افراد برای غلبه و تسلط کامل برکشور است.

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...