نسخه چاپی

داعش آل‌سعود را تهدید كرد/ریاض آماده‌باش داد

به دنبال تهدید تازه داعش مبنی بر افزایش حملات علیه عربستان، ریاض به نیروهای امنیتی این كشور اعلام آماده‌باش داد.

به گزارش نما ، گویا داعش روز به روز بیشتر تمرکز خود را متوجه عربستان می‌کند. این گروهک تروریستی که با دلارهای همین سعودی‌ها رشد کرده، اکنون به بلای جان حامیان خود تبدیل شده است. به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، داعش در پیامی صوتی ضمن قبول مسئولیت حمله به مرکز امنیتی «ابها» در منطقه «عسیر» عربستان، تهدید کرد که حملات خود در این کشور را تشدید می‌کند. در این پیام که در یکی از صفحات متعلق به داعش در شبکه اجتماعی مجازی «توییتر» منتشر شده، تاکید شده که «ریاض هزینه همراهی با آمریکا، را پرداخت خواهد کرد.»
در همین حال، ولیعهد سعودی، عصر شنبه در نشستی امنیتی در «جده»، آمادگی نیروهای امنیتی کشورش را برای مقابله با اقدامات تروریستی، خواستار شد. به گزارش تسنیم، شاهزاده «محمد بن نایف عبدالعزیز» ولیعهد عربستان، گفت: «این حوادث عزم ما را در برخورد و مقابله جدی با کسانی که امنیت کشور و دستاوردهای آن را به بازی می‌گیرند، سست نمی‌کند.» طی ماه‌های گذشته حملات تروریستی و انفجارهای متعدد در عربستان از جمله در مساجد شیعیان در «القدیح»، «العنود» و «القطیف» صورت گرفته است که آخرین مورد آن پنجشنبه گذشته توسط یک عامل انتحاری در یک مسجد در مرکز نیروهای گارد ویژه (واکنش سریع) امنیتی در شهر «ابها» در منطقه «عسیر» در جنوب این کشور روی داد. این انفجار به کشته شدن دستکم ۱۷ نظامی و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر منجر شد. آل سعود از حامیان اصلی تکفیری‌هاست و حمله تکفیری‌ها علیه این خاندان زنگ خطری است برای تمام حامیان آن از جمله غرب.
وخامت حال ملک سلمان
از سوی دیگر «مجتهد» شاهزاده افشاگر پشت پرده خاندان آل سعود از وخامت وضعیت جسمی «ملک سلمان» پادشاه عربستان و اداره بسیاری از امور توسط ولیعهد این کشور خبرداد.
به گزارش العالم، «مجتهد»، که از سوی برخی منابع به عنوان یکی از شاهزادگان سعودی و نزدیک به دربارمعرفی می‌شود، روز شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «پادشاه به دلیل مشکل جسمی نمی‌تواند پاسخگوی تماس‌های سران کشورها باشد، لذا آنها را به ولیعهد ارجاع می‌دهد.» این فعال عربستانی تاکید کرد، برنامه روزمره پادشاه در «طنجه» (سومین شهر مهم مراکش که محل استراحت پادشاه عربستان است) عمدتا ورق‌بازی (بیش از 10 ساعت) است و هیچ‌گونه برنامه سیاسی ندارد.
«ملک سلمان» به اپراتور تلفن‌های قصر خود در طنجه فرمان داده تماس‌های سران کشورها را به ولیعهد متصل کنند چون به علت وضعیت عقلی، نمی‌تواند درباره رویدادها تصمیم بگیرد!

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...