نسخه چاپی

مشاركت جدید برقی ایران-اسپانیا در آمریكای جنوبی

یك مقام ایرانی از توافق جدید بین ایران و اسپانیا به منظور اجرای یك پروژه ۲۵۰ میلیون دلاری در شیلی و مكزیك خبر داد و گفت: با توافق دو طرف، پروژه جدید برقی هم در ایران و افغانستان اجرایی می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، بهمن صالحی امروز در حاشیه امضای قرارداد با شرکت اسپانیایی بستر در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این توافق جدید برقی، گفت: در حال حاضر صانیر به عنوان بزرگترین صادرکننده خدمات فنی و مهندسی صنایع برق و انرژی ایران به کشورهای مختلف جهان یک توافقنامه همکاری دوجانبه با شرکت اسپانیایی امضا کرده است.

مدیرعامل صانیر با اعلام اینکه مهمترین محور این توافق دوجانبه، اجرای پروژه‌های مشترک برق و انرژی با اولویت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشورهای مختلف جهان است، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای طرح‌های برقی برای اکثر شرکت‌های اروپایی در منطقه خاورمیانه و اروپا دارای ریسک سرمایه‌گذاری است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه صانیر با شرکت بستر اسپانیا توافق کرده پروژه‌های مشترک برقی را در منطقه خاورمیانه، آفریقا و حتی آمریکای جنوبی به صورت اشتراکی اجرا کند، بیان کرد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در آینده نزدیک به هاب انرژی و برق خاورمیانه تبدیل شود و از این رو احداث خطوط انتقال برق با اکثر کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به امکان همکاری مشترک با شرکت اسپانیایی به منظور اجرای برخی از پروژه‌های برقی در داخل ایران با رویکرد صادرات برق به کشورهای همسایه یادآور شد: مهمترین تخصص این شرکت اسپانیایی اجرای پروژه‌های تولید انرژی تجدیدپذیر همچون ساخت نیروگاه‌های برق بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده است.

صالحی همچنین از توافق با این شرکت اسپانیایی به منظور اجرای دو پروژه برقی در شیلی و مکزیک به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد و افزود: علاوه بر این پیشنهادی به این شرکت برای مشارکت و همکاری در اجرای دو پروژه نیروگاه خورشیدی و بادی در داخل ایران و افغانستان ارائه شده است.

آنتونی سانچز مدیر ارشد اجرایی شرکت بستر هم در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه‌های برقی با اولویت تولید انرژی‌های نو در ۲۳ کشور جهان، گفت: هم‌اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، مکزیک، شیلی، پرو، آمریکای جنوبی و آفریقا و حتی کشورهای خاورمیانه، حوزه خلیج‌فارس و روسیه پروژه‌های برقی در دست اجرا است.

این مقام اسپانیایی با اشاره به سفر یک هیات تجاری- اقتصادی اسپانیا به ایران تا چند هفته آینده، تصریح کرد: ایران و اسپانیا از نظر فرهنگی دو کشور شبیه به یکدیگر بوده و حتی قبل از توافق نهایی و لغو تحریم‌ها، آمادگی خود را برای همکاری برقی با ایران اعلام کرده‌ایم.

سانچز با اشاره به توافق با شرکت صانیر ایران به منظور اجرای دو پروژه جدید برقی در مکزیک و شیلی، بیان کرد: قرار است برخی از تجهیزات و تاسیسات این دو طرح برقی توسط صانیر ایران تولید و تحویل داده شود.

مدیرارشد اجرایی بستر با یادآوری اینکه این شرکت اسپانیایی از دانش فنی و تکنولوژی کافی به منظور طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق بادی، خورشیدی، زیست توده و زمین گرمایی برخوردار است، تاکید کرد: آماده توسعه همکاری‌های دوجانبه، اجرای طرح‌های جدید و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک برقی با شرکت ایرانی هستیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شرکت بستر اسپانیا هم‌اکنون بیش از ۸۷۰ میلیون یورو پروژه و طرح برقی در کشورهای مختلف جهان در دست اجرا دارد.

۱۳۹۴/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...