نسخه چاپی

بازار كار به چه كارگرانی نیاز دارد؟

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت:صنعت ساختمان،جوشكاری،تراشكاری،فرز،در و پنجره upvc در حوزه های فنی و تخصصی و رشته های فن آوری اطلاعات ، مراقبت و زیبایی ، طراحی و دوخت در حوزه های خدماتی رشته‌های مورد نیاز بازار كار است.

به گزارش نما ، حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه 31 مرکز دولتی و 3000 مرکز آزاد در استان تهران فعالیت دارند گفت: خانواده‌ها باید برای آشنایی فرزندان خود با آموزش های تخصصی حرفه های مختلف از این آموزشگاه ها دیدن کنند. در صورتی که آموزشگاه های آزاد و کارگاه‌های دولتی با تکمیل ظرفیت روبرو شوند افزایش شیفت کاری برای دادن آموزش به کارآموزان از الویت های مدیران این مراکز خواهد بود.

وی تعداد جوانان تهرانی تحت پوشش آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت و بلند مدت در آموزشگاه های آزاد و دولتی را 400 هزار نفر اعلام کرد و گفت: صدور گواهینامه بین المللی مهارت از مهمترین ویژگی این آموزشگاه‌هاست.

خانپور در بیان رشته های مورد نیاز بازار کار ایران گفت:صنعت ساختمان،جوشکاری،تراشکاری،فرز،در و پنجره upvc در حوزه های فنی و تخصصی و رشته های فن آوری اطلاعات ، مراقبت و زیبایی ، طراحی و دوخت در حوزه های خدماتی از جمله رشته های مورد نیاز بازار کار ایران است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اینکه برخی مشاغل مانند رشته های ماساژ در دنیا به عنوان یک شغل مطرح شناخته شده است گفت:این شغل در کشور ما به شکل زیر زمینی فعالیت می‌کند. اینگونه مشاغل باید شناسایی و ساماندهی شود تا اشتغال پایدار ایجاد کرده و از بسیاری تخلفات نیز جلوگیری شود.

وی به راه اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی بین المللی مهارت در پایتخت ایران اشاره کرد و گفت:35 هزار کارت الکترونیکی مهارت در سه ماهه نخست سال جاری در تهران صادر شده است.

خانپور در بیان مزیت های کارت الکترونیکی مهارت افزود: گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای از روند سنتی خارج شده و از مزایای کارت های الکترونیکی هوشمند بهره مند می شوند.

وی با اشاره به امکان ثبت 20 عنوان حرفه آموزشی در یک کارت الکترونیکی بین المللی مهارت، اظهار داشت: سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، ارتقای امنیت گواهینامه ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی، کاهش ریسک نگهداری گواهینامه ها و ... از مزایای کارت های الکترونیکی است.

به گفته خانپور حذف فرآیندهای سنتی، از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه توسط سایر ارگان ها از قبیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی و ... امکان دریافت استعلام گواهینامه ها تنها با در دست داشتن کدملی و کدشناسایی از دیگر مزایایی کارت مذکور است.

۱۳۹۴/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...