نسخه چاپی

آمار بیماران آلودگی هوا در سیستان

رییس دانشگاه علوم پزشكی زابل آخرین آمار بیماران ناشی از توفان گرد و خاك اخیر سیستان را تا ساعت هشت صبح امروز (سه شنبه) ، 766 نفر اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار داشت: تا ساعت هشت صبح امروز 415 نفر از متاثران توفان گرد و خاک استان سیستان و بلوچستان به اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی مراجعه کردند که 53 نفر از آنان بستری و 362 نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند.

وی افزود: علاوه بر این، 351 نفر نیز بیمار ناشی از پدیده گرد و خاک اخیر به مراکز بهداشتی روستایی مراجعه کردند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل خشک شدن تالاب هامون و خاک این تالاب باعث ایجاد توفان شن در منطقه سیستان شده است.

این گزارش خاطر نشان کرده است: تمام اورژانس ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل آماده ارایه خدمات درمانی به بیماران تنفسی هستند.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم درباره شرایط آب‌وهوای این استان و تدابیر این جمعیت گفت: با آغاز وزش شدید باد همراه با گرد و خاک و حرکت شن های روان از روز یکشنبه در شهرستان های زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز واقع در شمال استان نیروهای عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر شدند.

وی اظهار داشت: 15 تیم عملیاتی هلال احمر استان کار امدادرسانی به پنج شهرستان و بیش از 50 روستای تحت تاثیر توفان شن در منطقه سیستان را بر عهده داشتند.

وی افزود: با توجه به مشکلات ناشی از توفان شن تعدادی از تیم های امدادی همچنان در برخی شهرستان های منطقه در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون علاوه بر ماسک، 552 سبد غذایی در میان توفان زدگان منطقه سیستان توزیع شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد همراه با گرد و خاک همچنان تا اواخر هفته در منطقه سیستان تداوم دارد اما از اواسط وقت امروز از شدت آن کاسته می شود.
رضا آزادمنش اظهار داشت: برای نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غلظت غبار و در برخی نقاط باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان در برخی نقاط رشد ابر و برای سواحل مه رقیق همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

وی گفت: از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات دمای شهرهای منطقه سیستان پنج درجه کاهش یافته است.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.

۱۳۹۴/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...