نسخه چاپی

مشاور لاریجانی: ورود ناطق به انتخابات نعمت است

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی را رئیس مجلس دهم نام برد و گفت كه اصولگرایان لیست مورد تایید جامعتین را برای انتخابات ارائه كنند.

به گزارش نما ، حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده اسبق خانه ملت گفت: در انتخابات مجلس دهم شرکت خواهم کرد اما حضور من در این انتخابات مشروط به این است که در لیست ۳۰ نفره تهران قرار گیرم.

وی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر صحبت پیرامون انتخابات و مسائل مرتبط به آن خیلی زود است اما من صحبتهای مقدماتی را در این باره با گروه‌ها و تشکل‌های مختلف داشته‌ام.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به جلساتی که تشکل‌های مختلف اصولگرایی داشته‌اند تصمیم بر این بوده که به سمتی حرکت کنند که لیستی که مورد تأیید جامعتین باشد را ارائه دهند.

زمانی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در انتخابات پیش رو از سوی اصولگرایان، خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان در انتخابات پیش رو وحدت نداشته باشند قطعا شکست خواهند خورد هم اصولگرایان معتدل و هم نیروهای معتدلی که نظام و ولایت را قبول دارند می‌توانند در یک لیست جای بگیرند و ضرورت هم این امر را ایجاب می‌کند.

وی تأکید کرد: جامعه ما دیگر به هیچ وجه پذیرای نیروهای تندی که در مجالس پیشین شاهد آن بودیم را چه از جناح اصولگرا و چه از جناح اصلاح‌طلب نخواهد پذیرفت و اگرچه ذائقه جامعه ما بیشتر به سمت اصولگراییست اما اصولگرایی معتدل و نه رادیکال و تند؛ ما اصولگرایی را می‌خواهیم که از تعقلش در مجلس استفاده کنیم نه از تعصب آن.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در حق بسیاری از کاندیداهای اصولگرا بی‌انصافی شد و برخی‌ها به دلیل تعصباتی که داشتند اجازه ندادند این افراد در لیست قرار بگیرند و ما در ادامه کار انتخابات پیامدهای این گونه مسائل را نیز شاهد بودیم.

زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت و جایگاه آقای ناطق نوری قطعی ورود وی به عرصه انتخابات نعمت است و قطعا در دقیقه ۹۰ از گروه‌های معتدلی که در راستای اهداف نظام حرکت می‌کنند حمایت خواهد کرد اما در مورد ارائه لیست توسط وی چیزی نشنیده‌ام.

وی افزود: انتخابات پیش‌رو با انتخابات‌های گذشته متفاوت است چرا که افراد دلسوز و کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند در این مرحله از انتخابات باید پای کار بیایند تا خروجی کار به سود انقلاب و نظام باشد چرا که در شرایط فعلی و بعد از مذاکرات هسته‌ای دنیا به جمهوری اسلامی نگاه می‌کند که قدم‌های بعدی را چگونه بر می‌دارد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا آقای دکتر لاریجانی ریاست مجلس دهم را بر عهده خواهد داشت. آقای لاریجانی بهترین مدیریت را در طول مجالس هشتم و نهم در مجلس داشت و دیپلماسی پارلمانی در دوران ریاست آقای لاریجانی بر مجلس گسترش زیادی داشت.

زمانی در پایان گفت: در یکی از سفرهای خارجی که آقای لاریجانی برای شرکت در یکی از اجلاسیه‌ها سفر کرده بود، خاویر سولانا که در آن زمان همه‌کاره اروپا بود تلاش زیادی داشت تا دیداری را با آقای لاریجانی ایران داشته باشد.

۱۳۹۴/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...