نسخه چاپی

واكنش افخم به اظهارات عادل الجبیر

افخم در واكنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره برنامه هسته‌ای گفت: وقتی نماینده ارشد یك دولت منطقه از حل و فصل سیاسی موضوعات تا این حد عصبانی می‌شود تردیدی باقی نمی‌گذارد كه زندگی با مشكلات و بحران را انتخاب كرده است.

به گزارش نما، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان را ناشی از عصبانیت غیر منطقی وی از توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به یک بحران غیر ضروری دانست و افزود: وقتی نماینده ارشد یک دولت منطقه از حل و فصل سیاسی موضوعات در منطقه و سطح بین‌الملل تا این حد عصبانی می‌شود تردیدی باقی نمی‌گذارد که زندگی با مشکلات و بحران را انتخاب کرده است.

افخم افزود: جای تاسف دارد که اظهارات وزیر خارجه کشور مسلمان و همسایه درباره توافق هسته‌ای وین تکرار مواضع رژیم صهیونیستی است و بغض نسبت به این موضوع حب خطرناکی را موجب شده است.
وی همچنین با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد موضوع غنی سازی در ایران اضافه کرد: این اظهارات نشانگر درک نادرست از روابط بین‌الملل و صلاحیت کشورها می‌باشد.

عادال الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز گذشته عنوان کرد که مخالفت ایران با ورود بازرسان بین‌المللی به تاسیسات نظامی‌‌اش به این معناست که تهران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...