نسخه چاپی

فاصله حرف تا عمل مدیران وزارت‌راه ‌درباره مسكن‌مهر

در حالی اردیبهشت امسال معاون وزیر راه بر قابل قبول نبودن افتتاح واحدهای مسكن مهر سراسر كشور تا دهه فجر امسال به جز پردیس تاكید كرده بود كه شواهد حكایت از آن دارد مسكن مهر پرند نیز به این استثنا اضافه خواهد شد.

به گزارش نما، محسن نریمان مصادف با هشتمین روز اردیبهشت ماه امسال در چهارمین گردهمایی و هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های عمران شهرهای جدید گفته بود: تا دهه فجر امسال با همدلی و یاری یکدیگر پروژه مسکن مهر را به غیر از شهر پردیس، در تمام شهرهای جدید کشور به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: وظیفه تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر شهرهای جدید کشور از سال 92 به ما محول شده و برای محقق شدن شعار سال باید تلاش بسیاری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تأکید کرد: به غیر از پردیس که پروژه مسکن مهر در این شهر نسبت به دیگر شهرها دیرتر کلید خورد، افتتاح هیچ پروژه مسکن مهری بعد از دهه مبارک فجر قابل قبول نخواهد بود.

این در حالی است که پایتخت صنعتی‌سازی مسکن کشور یعنی پرند به دلیل مشکلات عدیده از جمله عدم همراهی پیمانکاران و بعضا عدم تکمیل آورده از سوی متقاضیان وضعیت نامناسبی دارد، به‌طوریکه اتمام پروژه‌های مسکن مهر آن در سال جاری-که مسئولان وزارت راه بارها و بارها وعده آنرا داده‌اند- هدفی بلند پروازانه است.

اگر خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر را فاکتور بگیریم، مهم‌ترین مشکل حال حاضر متقاضیان این طرح عدم اطلاع از قیمت نهایی پروژه‌هاست. گرچه شرکت عمران پرند همواره بر مشخص شدن قیمت نهایی این واحدها تاکید و اعلام کرده از طریق پیامک قیمت‌ها را به اطلاع متقاضیان می‌رساند،‌ اما در عمل اتفاق امیدوارکننده ای در این زمینه روی نداده است.

هفته گذشته این شرکت پیامک تهدیدآمیزی را به متقاضیان پروژه کیسون با این مضمون ارسال کرد؛ «متقاضی محترم پروژه کیسون با عنایت به برنامه زمانبندی شده جهت تکمیل واحد جنابعالی، ضروریست نسبت به تکمیل 70 درصد سهم آورده متقاضی برابر با آخرین آنالیز اعلامی اقدام فرمایید.در غیر این‌صورت مسئولیت تاخیر در تحویل واحد مذکور بر عهده شما خواهد بود. روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند.»

از سوی دیگر برخی پیمانکاران مسکن مهر به مصیبتی برای این طرح تبدیل شده‌اند و بنا به دلایلی علاقه‌ای به اتمام پروژه‌ها ندارند. هسا یکی از همین شرکت‌هاست که چند روز پیش احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آن گفته بود: با هسا متاسفانه 50 هزار واحد قرارداد بسته در شهرهای جدید کل کشور شده، اما از عملکرد این شرکت ناراضی هستیم.

وی در خصوص دلیل بروز این وضعیت افزود: شاید مشکلات عدیده‌ مدیریتی، یا این‌که –قرارداد ساخت مسکن مهر –بیش از حد و اندازه آنها بوده و نتوانسته‌اند بسازند. غیر از یکی از شهرها کار بقیه کُند است. در شهر پرند با هسا و مپسا مشکل داشتیم، البته کار کیسون هم در حال برطرف است.

آن‌طور که از شواهد پیداست معاون وزیر راه و شهرسازی باید در خصوص بخشی از اظهارات خود تجدید نظر کرده و اتمام پروژه‌های مسکن مهر پرند در سال آینده را قبول کند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...