نسخه چاپی

احمدی نژاد یك مهره است!

یك عضو حزب كارگزاران سازندگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا با اشاره به اینكه نوع نظارت‌ها و تایید صلاحیت موجب شده كار كردن در احزاب بی‌نتیجه شود، تاكید كرد: افرادی كه معتقدند كار حزبی در ایران به نتیجه نمی‌رسد، باید به این مسئله توجه كنند كه یكی از دلایل شكست كار حزبی، وجود برخی رویكردهای نظارتی و تایید صلاحیت‌هاست كه مانع فعالیت افراد در احزاب می‌شود!


به گزارش نما، علی‌محمد نمازی که از اعضای سابق سازمان منحلّه مجاهدین انقلاب اسلامی نیز هست با تأکید بر اینکه کارکرد حزب معرفی برنامه برای افراد است، گفت: امیدواریم شورای راهبردی تا حدی بتواند این اشکال را برطرف کند.

نمازی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بهزاد نبوی گفته است: البته من برای ورود به کارگزاران سازندگی از بهزاد نبوی اجازه گرفتم و ایشان گفتند حال که امکان فعالیت در سازمان مهیا نیست، در جایی که مناسب می‌دانید به کار ادامه دهید.

نمازی افزود: آقای بهزاد نبوی به خاطر محرومیت از فعالیت سیاسی فعلا فعالیتی ندارد، اما نمایندگان ادوار نزدیک به سازمان مجاهدین جلساتی را برگزار می‌کنند.



*کنایه ناصواب نمازی به فرایند نظارت و تأیید صلاحیت‌ها در شورای محترم نگهبان در حالی صورت می‌گیرد که عمل نظارت و تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات‌ها در ایران اولاً یک فرایند عقلایی است، ثانیاً مُرّ قانونی کشور است و لازم‌الاجرا و ثالثاً این مسئله در تمام کشورهای دنیا به انحاء مختلف اعمال می‌شود.

همچنین است که باید اشاره کرد کار و فعالیت‌های حزبی بر خلاف تصوری که گویا چهره‌های جریان سیاسی خاص در ایران دارند و بر تسرّی آن به لایه‌های افکار عمومی هم اصرار می‌کنند؛ تربیت انسان‌های معارض با حاکمیت و سیاسیونی که الفبای رعایت قانون و باید و نبایدهای مختلفه کشور را نمی‌دانند، نیست.

اُسّ اساس کار حزبی «تربیت نیرو» برای یک نظام سیاسی در عرصه‌های مختلف فکری و اجرایی است نه تربیت مشتی تفکر معارض و طلبکار که از قانونی اساسی کشور گرفته تا نهادهای قانونی و خطوط قرمز را صرفاً تفسیر به رأی کنند و یا در حالتی دیگر آنها را صرفاً هنگامی قبول داشته باشند که در طول منافع حزبی‌شان باشند.

با این تفاسیر پر واضح است که بر خلاف نظر نمازی، اتفاقاً مسئله نظارت و تأیید یا ردّ صلاحیت‌ها مقوّم کار حزبی مطلوب است و سپهری نیکوتر را در مقابل فعالیت‌های تحزّب می‌گشاید.

پیش از این، مرتضی اِلویری دیگر چهره منتسب به کارگزاران نیز شاید در انتقاد تلویحی از شورای محترم نگهبان؛ احمدی‌نژاد را یک «مهره» نامیده و به روزنامه اعتماد گفته بود: ایشان (احمدی‌نژاد) مهره‌ای بوده برای اعمال محدودیت‌های بیشتر!

صادق زیباکلام، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز چندی قبل در یک سخنرانی خواستار «اعتراض اجتماعی»! نسبت به عملکرد شورای نگهبان در بحث تأیید و ردّ صلاحیت‌های برخی اصلاح‌طلبان شده بود.

گفتنیست اعتراض جریانات وابسته به فتنه و انحراف به عملکرد شورای محترم نگهبان و حتی نصّ صحبت اشاره شده در بالا از زیباکلام مسبوق به سابقه است بطوریکه در موسم انتخابات سال ۹۲ نیز یکی از چهره‌های نزدیک به دولت وقت در ایامی که اسفندیار رحیم‌مشایی از سوی شورای محترم نگهبان ردّ صلاحیت شد، به رسانه‌ها گفته بود:‌«از طریق مطالبه مردمی اقدام می‌کنیم»!

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...