نسخه چاپی

حجاب كاركنان دولت بازرسی می‌شود

قائم مقام وزیر كشور گفت: بازرسی از وضعیت حجاب و عفاف كاركنان دولت یكی از برنامه‌های ستاد صیانت اجتماعی و اخلاقی كشور است.

به گزارش فارس، علیرضا افشار در مراسم تجلیل از باغبانان (مادران) گلستان حجاب و عفاف به مناسبت ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان، رعایت حجاب و عفاف را یکی از آموزه‌های دینی و تکالیف شرعی برای صیانت از حریم خانواده و جامعه، محیط کار و غیره دانست و افزود: رعایت حجاب و عفاف یک هنجار عمومی است.


وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی غرب پس از آتش‌بس با هزینه‌های بیشتر از طریق اینترنت و ماهواره بیشتر جوانان را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: امروز توجه به اسلام و رعایت حجاب و عفاف در غرب و بیداری اسلامی در منطقه بیشتر مورد توجه قرار گرفته که برای ما یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.


مسئول ستاد صیانت اجتماعی و اخلاقی کشور، استان‌های شمالی را فرصتی برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب خواند و گفت: این رسالتی است که بر عهده تمام مسئولان کشوری گذاشته شده زیرا جمعیت زیادی که برای تفریح و استفاده از برنامه‌های نشاط اجتماعی به کنار ساحل می‌آیند باید با فلسفه کلام توجیه شوند.


وی بازرسی از وضعیت حجاب و عفاف کارکنان دولتی را یکی از برنامه‌های ستاد صیانت اجتماعی و اخلاقی کشور خواند و اذعان کرد: این برنامه از ابتدای سال ۱۳۸۷ تاکنون در ۱۲ فصل به صورت اقدام‌های فرهنگی تدوین شده که شامل همایش‌ها، اردو‌ها، توزیع محصولات فرهنگی و غیره است و اعتبار این برنامه نیز در بودجه سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ دیده شده است.


افشار، اولویت کار فرهنگی را در رسیدگی به وضعیت فرهنگی کارکنان دولت دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی آیین‌نامه انضباطی برای افراد متخلف نیز دیده شده و در صورت مشاهده ابتدا با تذکر و سپس با مشاوره و سرانجام با برخورد مواجه می‌شوند.


نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در مراسم مذکور بر ضرورت توجه به حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: عفت انگیزه و شعور دینی و اخلاقی است که انسان را از زشتی‌ها باز می‌دارد.


آیت‌الله زین‌العابدین قربانی با بیان اینکه تقوی عاملی در انسان‌ها برای بازداری از گناه است، یادآور شد: عفت انگیزه اخلاقی و دینی بوده و جامعه را از انجام کارهای زشت و ناپسند حفظ می‌کند.


وی افزود: حضور زنان در مسئولیت‌های مختلف اجتماعی از برکات جمهوری اسلامی است.


امام جمعه رشت، با بیان اینکه امروز زنان کشورمان همراه مردان در عهده‌گیری مسئولیت‌های مهم اجتماعی جامعه فعالیت دارند، گفت: زنان در انجام مسئولیت‌ها و وظایف خود کوشا بوده و به خوبی عمل می‌کنند.


وی، با تاکید بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف بانوان در اداره‌های دولتی، تصریح کرد: حرکات و رفتار بانوان در اداره‌ها باید با نظام الهی سنخیت داشته باشد.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم، به بازرسی‌های انجام گرفته از ۹۰ دستگاه استان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در بخش حجاب و عفاف اداره‌ها و سازمان‌های گیلان موفقیت‌های خوبی کسب کردیم.


حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده متذکر شد: برخی از اداره‌ها، سازمان‌ها و نهادهای گیلان در توجه به حجاب و عفاف خیلی خوب عمل کردند.


وی خاطرنشان کرد: از مدیران دستگاه‌ها و کارمندان در اداره‌ها انتظار می‌رود مسایل دینی، اسلامی و اخلاقی را به طور جدی رعایت کرده و مروج مسایل فرهنگی باشند.


در این مراسم بالغ بر ۲۰ از نفر مادران و دختران نمونه در بخش حجاب و عفاف تجلیل شدند.

۱۳۹۱/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...