نسخه چاپی

«سلطان مراد» جایگزین النصره در شمال حلب

پس از آنكه تركیه گروه تروریستی «جبهة النصره» را از شمال حلب برای ایجاد مناطق حائل در مرز سوریه عقب‌ راند، مناطق خالی شده از النصره را با گروهك مورد حمایت خود اشغال كرد.

رونمایی از گروه تروریستی منتصب به ترکیه در حلببه گزارش مشرق، ترکیه در ادامه مداخله 4 ساله خود در امور داخلی سوریه و نقض حاکمیت این کشور، تلاش می‌کند از طریق تروریست‌های مستقر در شمال سوریه، مناطق حائل ایجاد کند.

روز سه‌شنبه گروهک «جبهة النصره» شاخه نظامی القاعده در سوریه با انتشار بیانیه‌ای از عقب‌نشینی نیروهایش از برخی مناطق تحت اشغالش در شمال استان حلب خبر داد.

منابع معارض سوریه گزارش دادند که «لشگر سلطان مراد» وابسته به معارضان سوریه، روز دوشنبه (10 آگوست) از طریق گذرگاه «باب السلامه» در مرز ترکیه و سوریه وارد خاک سوریه شد و مناطقی را که النصره خالی کرده و از آن عقب‌نشینی کرده بود، پر کرد.

بنا بر گزارش روزنامه الحیاة، کاروان نظامی «سلطان مراد» که وارد خاک سوریه شده، متشکل از دهها جنگجوی آموزش دیده در ترکیه است که بیشتر آنان «ترکمان» هستند.

نیروهای این گروهک تروریستی مجهز به خودروهای چهارچرخ متحرک، دوشکا، کامیون‌های حامل مهمات و سلاح‌های متنوعی است که بلافاصله پس از ورود به خاک سوریه، در منطقه «صوران و اعزاز» و «دلحه و حور کلس» مستقر شدند.

گفته می‌شود نیروهای این گروهک در نقاطی در ریف شمالی استان حلب مستقر شده‌اند که خط تماس با نیروهای تروریستی داعش دارد.

قرار است علاوه بر شهر حلب، نیروهای ترکمان که ترکیه برای ایجاد مناطق حائل بر آنها تکیه دارد، در کوه‌های لاذقیه نیز مستقر شوند.

گروهک «لشگر سلطان مراد» به سرکردگی (سرهنگ) «احمد عثمان» گروهکی است که مارس یا آگوست سال 2013 در شهر حلب تشکیل شد.

این گروهک پس از اتحاد چند گروه تروریستی کوچکتر که خود را گردان می‌نامند، تشکیل شد که شامل «گردان جمال موسی»، «گردان ماجد عبد الحی»، «گردان المستقبل»، «گردان انصار المصطفی»، «گردان جبهة الحق»، «گردان اسامه بکور» و «گردان شهید محمد الرحمو» است.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...