نسخه چاپی

فروش طلای ایرانی به اسم ایتالیایی

رئیس اتحادیه طلا گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار داخلی در دست طلای وارداتی و قاچاق است.

به گزارش نما، محمد کشتی آرا رئیس اتحادیه طلا در رابطه با این که گفته می‌شود طلای ایتالیایی در بازار زیاد شده و سهم فروانی نیز از بازار داخلی را در دست گرفته، گفت: بسیاری از طلاهایی که در داخل ویترین‌‍های مغازه‌ داران با نام طلای ایتالیایی فروخته می‌شود در حقیقت ساخت داخل کشور است، البته مصنوعات طلای خارجی در داخل ویترین‌های داخلی وجود دارد، اما مقدار آن کم است.

وی با اشاره به این که در دست داشتن 60 درصد بازار داخلی توسط طلاهای وارداتی را تأیید نمی‍کند، گفت:10 تا 15 درصد بازار داخلی، طلاهای خارجی و ایتالیایی است و این مقداری نیست که زیاد باشد و بتواند بحرانی را ایجاد کند. از طرفی طلای واقعی ایتالیایی آن قدر گران است که نمی‌تواند چندان مورد استقبال قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان داشت: در گذشته مردم تمایل بیشتری به طلاهای داخلی داشتند اما الان کمی سلیقه شان عوض شده و بیشتر تمایل دارند تا از طرح‌های ایتالیایی استفاده کنند. همین هم باعث شده تا برخی طلای ایرانی را به اسم طلای خارجی بفروشند.

کشتی آرا افزود: در حال حاضر اکثر کارهایی که در ایران ساخته می‌شود قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها است به همین دلیل است که ما به سایر کشورها نیز صادرات داریم.

وی در رابطه با وجود ماسک‌‍‎های طلایی در بازار گفت: این موضوع مهمی نیست، زیرا همان طور که النگو در بازار وجود دارد، ماسک طلا نیز مشتریان خودش را دارد و این چیز عجیبی نیست و در استان‌های جنوبی نیز رواج دارد، منعی نیز برای وجود این کالا وجود ندارد.

وی در پاسخ به این که چرا خلاف این که گفته می‌شد پس از لغو تحریم‌ها شاهد شوکی در بازار طلا خواهیم بود، اما تغییر چندانی صورت نگرفت، به نسیم بیان داشت: این روزها طلا جاذبه خود را از دست داده و مصرف طلا به شدت کاهش یافته است، از طرفی به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین طلای داخل، دیگر تمایل به داشتن طلا مانند گذشته نیست. لذا نه تنها پس از لغوتحریم‌ها بلکه با هر اتفاق دیگر نیز نمی‌توانیم شاهد تغییر چندانی در بازار طلا باشیم زیرا جذابیت طلا کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازار فعلا در رکود به سر می برد و این رکود پس از شهریور و با شروع محرم و صفر شدیدتر نیز خواهد شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...