نسخه چاپی

آیپك:اوباما موضع ما درباره توافق را تحریف می‌كند

كمیته امور عمومی آمریكا ـ اسرائیل، موسوم به «آیپك» می‌گوید دولت آمریكا مسائل نادرستی را درباره موضع این لابی در قبال توافق هسته‌ای ایران بر سر زبان‌ها انداخته است.

به گزارش نما، کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل موسوم به «آیپک» می‌گوید دولت باراک اوباما، مسائل نادرستی را درباره موضع این لابی در قبال توافق هسته‌ای ایران بر سر زبان‌ها انداخته است.

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، «رابرت کوهن» رئیس آیپک مقاله هفته گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز درباره تنش میان آیپک و دولت آمریکا را برای فعالان این کمیته ارسال کرد و گفت، این مقاله منعکس کننده اشتباهات متعددی است که در ادعاهای دولت آمریکا ریشه دارد.

ظاهرا «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا گفته مخالفان توافق هسته‌ای مباحثی را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند تا بندهای مربوط به لغو تحریم‌ها را تحریف یا حذف کنند.

بر اساس این گزارش، گروه «شهروندان ایران عاری از سلاح هسته‌ای» که شاخه‌ای از ایپک به شمار می‌آید، تبلیغات تلویزیونی درباره ماهیت توافق پخش کرده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، همین آگهی موجب شد، اوباما در نشست هفته گذشته خود با رهبران یهودی، آگهی گروه «شهروندان ایران عاری از سلاح هسته‌ای» را با سایر کسانی که به شخص او حمله کرده‌اند، یکی بداند. در واکنش به این برداشت بود که کوهن گفت: «این آگهی به هیچ‌ عنوان به رئیس‌جمهور اشاره نداشته است».

کوهن در واکنش به این موضوع نوشت: «در این رقابت، ایپک همراه با گروه «شهروندان ایران عاری از سلاح هسته‌ای» کار درست را انجام می‌دهند. من از شما می‌خواهم از طریق مباحث سیاسی و نه شخصی کردن موضوعات، برای کمک به این تلاش، به ما بپیوندید».

علاوه بر این موضوع، مقامات دولت آمریکا گفته‌اند، نمایندگان دولت در سخنرانی و گفت‌وگو با مخالفان توافق اجازه مطرح کردن سئوال را نداشته‌اند. کوهن در پاسخ به این مسئله نیز گفت: «کمیته ایپک با نمایندگان دولت که برای 700 فعال مخالف توافق ایران سخنرانی کرده‌اند، با احترام و تواضع رفتار کرده است».

وی افزود: «آنها آزاد بودند از 30 دقیقه فرصتی که در اختیار آنها گذاشته شده، به هر نحو که مایلند استفاده کنند».
منبع: فارس

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...