نسخه چاپی

۱۰۰۰ معلم زندانی داریم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از زندانی بودن حدود یك هزار معلم كشور خبر داد.

به گزارش نما، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری زنجانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «چه تعدادی معلم در زندان‌ها هستند که آموزش و پرورش برای رفع حصر آنها تلاش می‌کند؟»، اظهار داشت: حمایت حقوقی و قضایی آموزش و پرورش منوط به طرف مقابل است.

وی افزود: در این شرایط فرد اعلام درخواست کمک می‌کند و اگر زمینه مشکل وی اداری باشد وظیفه آموزش و پرورش است و باید کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی با اشاره به اینکه اگر مواردی غیر از موضوعات اداری باشد و بحث کلاه‌برداری از معلمی مطرح شود مشاوره خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در این شرایط آموزش و پرورش وظیفه‌ای ندارد، اما اگر به همکاران حقوقی آموزش و پرورش در کشور مراجعه کنند، مشاوره حقوقی می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در برخی موارد مشکلاتی برای همکاران فرهنگی رخ می‌دهد و به عنوان نمونه در اثر تصادف معلم را بازداشت کرده‌اند و در آنجا خود را کارمند معرفی می‌کند و مشخص نیست که کارمند کجا هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به تعداد فرهنگیانی که به دلایل مختلف در زندان هستند اشاره و گفت: آن میزانی که سازمان زندانها به آموزش و پرورش اعلام کرده است، حدود یک هزار معلم زندانی داریم.

وی افزود: در بین افراد معلمانی هستند که بدهکار، ورشکسته، مالباخته و افرادی که در اثر مشکلات خانوادگی موضوعاتی برای آنها به وجود آمده هستند که در مجموع یک هزار نفر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی ادامه داد: سازمان زندانها اعلام کرد که برخی از این افراد اعلام مشخصات و معلم بودن نکرده‌اند و اعلام کارمند بودن کرده‌اند و نمی‌توانیم از آنها در خصوص معلم بودن یا نبودن سوالی بپرسیم.

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...