نسخه چاپی

جاده چالوس ساماندهی می‌شود

عکس خبري -جاده چالوس ساماندهي مي‌شود

معاون گردشگری كشور پس از بررسی میدانی محور كندوان چالوس، از شناسایی 60 واحد غیرمجاز رفاهی و پذیرایی در این مسیر خبر داد و اعلام كرد: این واحدها بزودی تعیین تكلیف می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مرتضی رحمانی موحد که در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر، محور کندوان چالوس را به عنوان مهمترین جاده تفریحی کشور بازدید کرد تا اقدامات لازم برای ساماندهی این مسیر پر ترافیک و امکانات حاشیه‌ای آن صورت گیرد، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا به جلسه این ستاد که در مازندران و با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار چالوس، اداره راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر و پلیس راهنمایی و رانندگی مازندارن برگزار شد، اشاره کرد.

وی در این‌باره گفت: در این نشست موضوعاتی چون ساماندهی راه، نصب علایم جاده‌ای، جانمایی و استقرار بالگرد در این محور، تردد کامیون‌ها و نفتکش‌ها و نحوه ارایه خدمات پزشکی با توجه به ترافیک عموما سنگین محور کم‌عرض و پر مخاطره چالوس، حمل زباله، احداث سرویس‌های بهداشتی و یک طرفه شدن این جاده در تعطیلات، مطرح و متناسب با هر یک راهکار ارائه شد.

وی ادامه داد: گزارش‌های میدانی و بازرسی‌ها نشان می‌دهد یک طرفه شدن محور کنداون چالوس در روزهای تعطیل، شرایط اقتصادی واحدهای بین راهی و حتی فرمانداری را در خدمات‌رسانی مختل کرده است.

معاون گردشگری اظهار کرد: اگر مقصود از یک‌طرفه کردن این جاده، سبک کردن ترافیک آن است، حداقل متناسب با این تصمیم فرهنگسازی صورت گیرد، چرا که در بیشتر مواقع این جاده بعدازظهرها یک طرفه می‌شود، در حالیکه این تدبیر را باید صبح‌ها به اجرا گذاشت تا مسافران در کمال آرامش، امنیت و سریع‌تر به خانه‌های خود بازگردند.

او یادآور شد: البته این موضوعی نیست که بتوان در استان یا ستاد هماهنگی خدمات سفر درباره آن مستقل تصمیم گرفت، بلکه باید با مسوولان مربوط در پایتخت به مناظره و مذاکره نشست تا این مشکل در سطح کلان حل شود.

رحمانی موحد در ادامه درباره نتیجه بررسی‌های میدانی از محور کندوان چالوس اظهار کرد: تا کنون حدود 60 واحد رفاهی و پذیرایی غیرمجاز شناسایی شده که از آن میان 30 واحد قابلیت ساماندهی دارند، برای همین قرار شد با کمک اداره‌های راه، منابع طبیعی، محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت آب و فاضلاب استان مازندران، کمیته‌ای تشکیل شود تا این واحدها را بررسی و تعیین تکلیف کند.

وی اضافه کرد: در حد فاصل مرزن آباد چالوس و جاده قدیم نیز به دلیل باز شدن اتوبان تهران شمال، واحدهای پذیرایی از رونق افتاده اند و به توجه جدی نیاز دارند. تصمیم بر آن شد پس از هماهنگی، در این مجموعه های بین راهی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات برگزار شود تا از ضرردهی این واحدها جلوگیری شود.

معاون گردشگری همچنین گفت: تا حدود دو ماه دیگر 48 سرویس بهداشتی در این محور آماده خدمات‌دهی خواهد شد. این مجموعه‌ها توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری احداث می شوند.

او ادامه داد: برای حل مشکل جمع‌آوری و حمل زباله در این محور که به معضل جدی تبدیل شده است، قرار شد 4 دستگاه نیسان و کامیون حمل زباله از طریق استانداری تامین و با هماهنگی واحدهای پذیرایی بین راهی در راهداری «ولی‌آباد» مستقر شود.

رحمانی موحد از همکاری و پیگیری هلال احمر برای استقرار بالگرد در جاده چالوس و همچنین تجهیز یکی از پایگاه‌های امدادی این محور و استقرار پزشک در آن خبر داد و افزود: شرایط این جاده با توجه به عرض کم و ترافیک عموما سنگین آن امکان خدمات و امدادرسانی در مواقع بحرانی و جادثه را دشوار کرده است، اجرای این تصمیم یقینا بخشی از مشکلات موجود را حل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: درباره تردد کامیون ها و ماشین های حمل سوخت از این جاده نیز با پلیس راهنمایی و رانندگی، فرمانداری چالوس و معاون عمرانی استاندار مازندران هماهنگی هایی شده است.

رحمانی موحد درباره زمان قطعی که می تواند برای سامان دهی این جاده پرطرفدار با معضلات کهنه اش اعلام کند، گفت: برای هر یک از مشکلات با توجه به حریم و امنیت جاده تصمیم گیری هایی شد که اجرای آن ها با توجه به قول هایی که برای همکاری داده شد، بین 15 تا 30 روز زمان می برد، اما سامان دهی قطعی بویژه در حل موضوعات کلان مثل یک طرفه کردن این جاده، مذاکرات بیشتری را در سطح ملی می طلبد. ضمن آن که رسیدگی به وضع جاده چالوس به همین یک بررسی میدانی ختم نمی شود و بازرسی ها ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...