نسخه چاپی

موفاز به كناره‌گیری از دولت نتانیاهو تهدید كرد

معاون نتانیاهو اعلام كرد اگر بر اساس توافق‌های پیشین لیكود و كادیما، قانونی برای به خدمت گرفتن یهودیان تندرو در یگان‌های نظامی و یا غیر نظامی تصویب نشود، ظرف چند روز آینده از دولت كناره‌گیری خواهد كرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، شائول موفاز، رهبر حزب كاديما و معاون بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با فراكسيون پارلماني حزب خود در كنست( پارلمان رژيم صهيونيستي) نشستي فوق‌العاده تشكيل داد و مساله خروج كاديما از ائتلاف حاكم را بررسي كرد.

موفاز تصريح كرد: در صورتي كه لايحه قانون جديد در نشست هفتگي دولت مطرح نشود حزب كاديما ديگر نمي‌تواند در ائتلاف دولتي حضور داشته باشد.

پيشتر، حزب كاديما خواهان تصويب اين قانون شده بود كه 80 درصد از اسرائيلي‌هاي تندرو مي‌بايد به عنوان خدمت وظيفه عمومي در ارتش حضور يابند.

گزارش‌هاي منابع رژيم صهيونيستي حاكي از آن است كه اختلافات ميان دو حزب بزرگ رژيم صهيونيستي بر سر تعداد جوانان تندرو است كه از خدمت نظامي معاف مي‌شوند، اين مساله فراكسيون حزب كاديما را واداشت تا اعلام كند، نتانياهو براي آنكه حمايت احزاب تندرو را به نفع دولت خود جلب كند از موافقت با موفاز چشم پوشي كرده‌ است.

پيوستن حزب ميانه‌رو كاديما به بزرگترين ائتلاف راست‌گراي دولتي باعث شد كه نتانياهو به اكثريت آرا (78 درصد) در پارلمان رژيم صهيونيستي دست يابد و دولت را تشكيل دهد.

۱۳۹۱/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...