نسخه چاپی

واكنش افخم به ادعاهای رئیس‌جمهور آمریكا

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان در واكنش به ادعاهای رئیس‌جمهور آمریكا درباره تغییر در سیاست ایران گفت كه وی روند واقعیتهای چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص مصاحبه اخیر رئیس جمهوری امریکا و اظهارات وی در خصوص تغییر در سیاست و گذار درایران ٬ضمن تکراری خواندن آن گفت :
رئیس جمهوری آمریکا روندهای اصیل و واقعیتهای قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است.

مرضیه افخم افزود : اقتدار و جایگاه ایران نه تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است ٬ بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت های مظلوم از علل مهم آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد ادعای انزوای ایران گفت : از دیدگاه ما و بسیاری از ملتهای آزاد جهان این رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند که در جامعه بین المللی منزوی و مطرود می باشند و آنچه نیازمند تغییر و تحول است سیاست و نظام اداره ایالات متحده آمریکا و رویکرد آن نسبت به ملتهای مستقل می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد :آمریکا مدت هاست با فاصله گرفتن از منافع واقعی مردم آمریکا, بانی و حامی جنگ افروزی , نا امنی و بی ثباتی در منطقه ما بوده است و حمایت همه جانبه از رژیمی که متهم به نقض فاحش حقوق فلسطینیان و جنایات جنگی است و کشتار کودکان بی دفاع فلطسینی که از تلخ ترین خاطرات ملتهای منطقه است , از معدود مواردیست که به نزول اعتبار و نفوذ آمریکا در این منطقه انجامیده و بی تفاوتی آمریکا نسبت به ریشه های بی اعتباری تدریجی خود موضوع بحث و بررسی اندیشمندان جامعه آمریکا است.

افخم افزود:اگر مقامات آمریکا به میزان اعتبار و وجهه خود نزد ملت های جهان وبویژه در جهان اسلام درنگی واقع بینانه داشته باشند, از فرصت های نادر موجود برای بازنگری در چندین دهه سیاست اشتباه برپایه جنگ افروزی و حمایت از تروریسم استفاده می کنند.

۱۳۹۴/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...