نسخه چاپی

آمادگی هند برای پرداخت بدهی نفتی ایران

منابع آگاه كه به علت حساس بودن موضوع نامشان فاش نشده است، تصریح كردند كه راجیو مهریشی وزیر دارایی هند از پالایشگاه های این كشور خواسته است تا طی ماه جاری برای پرداخت ۲ بدهی معوق هر یك به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به ایران آماده شوند.

به گزارش نما ؛ خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز نوشت: آمادگی پالایشگاه های هند برای پرداخت بدهی 1.4 میلیارد دلاری خود به ایران، نخستین نشانه ها از این مساله است که توافق هسته ای ماه گذشته به آزاد شدن پول های بلوکه شده تهران، کمک می کند.

منابع آگاه که به علت حساس بودن موضوع نامشان فاش نشده است، تصریح کردند که راجیو مهریشی وزیر دارایی هند از پالایشگاه های این کشور خواسته است تا طی ماه جاری برای پرداخت 2 بدهی معوق هر یک به ارزش 700 میلیون دلار به ایران آماده شوند.

وزیر دارایی هند ماه گذشته در راس هیاتی از مقام های بانک مرکزی این کشور و بانک دولتی یو سی او به تهران سفر کرده بود تا در خصوص بازپرداخت بدهی های نفتی با مقام های جمهوری اسلامی ایران، گفتگو کند.

البته هنوز زمان دقیق پرداخت بدهی نفتی هند به ایران مشخص نیست ولی یک منبع آگاه در این باره گفت: وزارت دارایی هند منتظر موافقت آمریکا برای پرداخت بدهی نفتی به ایران است.

دفتر وزیر دارایی هند حاضر به موضع گیری و اظهار نظر در این خصوص نشده است. وزارت خزانه داری آمریکا هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

منابع آگاه افزودند: پرداخت بدهی هند به ایران بر اساس مکانیسمی مبتنی بر ارزهای مختلف انجام خواهد شد و این پرداخت ها از طریق بانک مرکزی هند صورت می گیرد. ایران در نهایت پول پرداخت شده توسط هند را با درهم از بانک مرکزی امارات دریافت خواهد کرد.

هند دومین مشتیر بزرگ نفت ایران پس از چین به شمار می رود. دهلی نو تحت فشارهای آمریکا مجبور به کاهش واردات نفت از ایران شده است.

شرکت های پالایشگاهی مانگلور و هندوستان پترولیوم به همراه شرکت اچ پی سی ال متال انرژی مجموعا بیش از 6.5 میلیارد دلار بدهی به ایران دارند.

۱۳۹۴/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...