نسخه چاپی

پیروانی: نمایندگان مجلس به تیم‌ملی لطمه می زنند

مدیر تیم ملی فوتبال ایران ضمن انتقاد از صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس درباره سرمربی تیم ملی، گفت: من با ۱۰ مربی خارجی كار كرده‌ام ولی چیزهایی از كی‌روش می‌بینم كه برایم تازگی دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، افشین پیروانی درباره شرایط بد پرسپولیس و شکست این تیم مقابل سپاهان، با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: نمی دانم چه معضلی است که پرسپولیس ۱۰ سال است نتوانسته دفاع چپ بگیرد. تمام معضلات کشور حل شده ولی معضل دفاع چپ پرسپولیس حل نشده است. به نظرم جنس پرسپولیس جور نیست. برانکو ایوانکوویچ مربی بزرگی است ولی محدودیتهایی داشته است. با این حال فکر می‌کنم بزرگترین معضل پرسپولیس آوردن بازیکنان خارجی است. بازیکنی که دلار می‌گیرد، باید دلاری بازی کند!

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه منظورش مایکل اومانا مدافع این تیم نیست، خاطرنشان کرد: باید بازیکنانی به ایران بیایند که رو به جلو حرکت می کنند. اگر قرار باشد همیشه مدافع بیاوریم که نمی‌شود. ما در تیم ملی هم دنبال بازیکنانی هستیم که رو به جلو حرکت کنند. به نظرم پرسپولیس باید در یارگیری بهتر عمل می‌کرد.

پیروانی ادامه داد: اینکه بخواهند برانکو را از هفته دوم و سوم تحت فشار بگذارند، در کار فنی تیم تاثیر منفی می‌‌گذارد ضمن اینکه بازیکنان هم باید بدانند که پیراهن چه تیمی را به تن کرده‌اند. در نهایت این هواداران هستند که لطمه می‌خورند. من از روزی که در تیم ملی مشغول کار شدم، درباره پرسپولیس صحبت نکردم ولی دلم می‌خواهد این تیم موفق باشد. حیف است که اشک هوادار در بیاید.

وی تاکید کرد: موفقیت پرسپولیس اتحاد و همدلی می‌‌خواهد. اگر تفرقه‌ای در راس باشگاه و در بدنه پرسپولیس وجود دارد، باید حل شود. خواهش من این است که همه همدلی‌شان را بالا ببرند.

پیروانی درباره احساسش بعد از باخت پرسپولیس مقابل سپاهان، اظهار کرد: قسم می‌خورم که دیروز (پنجشنبه) برای اولین بار در تاریخ فوتبال خودم دو دقیقه آخر بازی را از شدت ناراحتی ندیدم! این نتیجه به من بر خورد. پرسپولیس نباید این وضعیت را داشته باشد.

مدیر تیم ملی در ادامه در خصوص مرخصی‌های طولانی مدت کارلوس کی‌روش، گفت: لیگ برتر که دو ماه تعطیل بود و نیازی نبود کی‌روش در ایران باشد. خیلی‌ها در این مدت انتقاد کردند ولی سئوال من این است که آیا مثلا «روی هاجسون» سرمربی تیم ملی انگلیس سر تمرین منچستریونایتد حاضر می‌شود؟ یا مثلا «یواخیم لو» سرمربی تیم ملی آلمان سر تمرین بایرن می‌رود؟ از روز اول قرار بر این بود که اردوی تیم ملی برای بازی با گوام اول شهریور برگزار شود ولی سازمان لیگ درخواست داد که اردو به تعویق بیفتد. برای همین مقرر شد که این اردو پنجم شهریور آغاز شود.

پیروانی افزود: برای همین کی‌روش روز سوم شهریور به ایران خواهد آمد. در این مدت پیشنهاد کشور مکزیک به کی‌روش هم بود که من در جریانش قرار داشتم و این پیشهاد صحت داشت ولی او یک سرمربی حرفه‌ای است و به تعهدش با ایران پایبند است.

وی با انتقاد از صحبت‌های برخی از نمایندگان مجلس درباره کی‌روش، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید در مسائل کلان ورزش دخالت کنند نه در جزئیات و اینکه چرا کی‌روش در ایران نیست. این نمایندگان به خاطر نداشتن اطلاعات کافی به خودشان و تیم ملی لطمه می‌زنند. نمایندگان دنبال این باشند که چرا ۳۵ سال است پاداش قهرمانان المپیک تصویب نشده است. همه می‌دانیم که کی‌‌روش آدم محبوبی است و شاید نمایندگان به خاطر نزدیک بودن انتخابات مجلس در اسفندماه دارند از او انتقاد می‌کنند.

پیروانی که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، درباره اینکه شاید نمایندگان از روی دلسوزی این حرفها را مطرح می‌کنند، گفت: ما حدود ۲۰۰ نماینده داریم؛ آیا آنها باید هر روز در اینباره حرف بزنند؟ در حالی که مشکلات زیاد دیگری وجود دارد. سئوال من این است که آیا با آمدن کی‌روش مشکلات امکانات، زمین تمرین، بازیهای تدارکاتی و غیره حل می‌شود؟ ما بعد از بررسی زیاد و از بین ۹ زمین، در نهایت استادیوم دستگردی را انتخاب کرده بودیم که این استادیوم هم این فصل به تیم سایپا داده شد و تیم ملی عراق هم قرار است در این زمین بازی کند. وضعیت کمپ تیم‌های ملی هم مناسب نیست که قول داده‌اند آنرا درست کنند. نمایندگان مجلس باید در این بخشها کمک کنند.

وی افزود: ما برای بازی با ترکمنستان با یک دستگاه اتوبوس ۶۰۰ کیلومتر سر مرز این کشور رفتیم. قرارداد اسپانسر پیراهن تیم ملی هم که ۱۰ مرداد تمام شده و هنوز برای بازی بعدی که ۱۲ شهریورماه است، قراردادی بسته نشده است.

مدیر تیم ملی فوتبال همچنین با ابراز ناراحتی از بعضی صحبت‌های اهالی فوتبال هم گفت: یک نفر گفته است که کی‌روش را نمی شناسم. این دوست ما که در یک تیم بزرگ ایران هم سِمت دارد، باید کی‌روش را عضو خانواده فوتبال بداند. سرمربی ما جزو ۱۰، ۱۵ مربی برتر دنیاست. من با بیش از ۱۰ مربی بزرگ دنیا کار کرده‌ام و حتی سر تمرین تیم پاریسن ژرمن حضور داشته‌ام ولی به خدا قسم هنوز یک چیزهایی از کی‌روش می‌بینم که برایم تازگی دارد. او آدم بزرگی است و اگر از تیم ملی برود، تا سالیان سال فردی مثل کی‌روش را پیدا نخواهیم کرد.

پیروانی ادامه داد: ما از نقد بدمان نمی‌آید ولی بی ادبی قابل قبول نیست. باید همیشه اخلاق و ادب را رعایت کرد. الان دغدغه این است که کی‌روش به ایران بیاید در حالی که از نظر امکانات در حد آسیا هم نیستیم. دوستان نماینده مجلس اگر دلسوز هستند، دست به دست هم بدهند و مشکل نرفتن تیم امید به المپیک را حل کنند که به ۴۰ سال رسیده است. من کسانی را که از پشت تریبون مجلس یک بحث غیر علنی را علنی کنند، به عنوان آدم ورزشی قبول ندارم.

وی در پایان با بیان اینکه بدترین کار این است که یک راه غلط نتیجه بدهد، گفت: وقتی «آری‌هان» سرمربی پرسپولیس شد، تیم در زمین شماره دو آزادی تمرین می‌کرد. یک روز یکی از بازیکنان مصدوم شد و او را پشت وانت انداختتد که به بیمارستان ببرند. آری هان وقتی این صحنه را دید، شبانه فرار کرد!

۱۳۹۴/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...