نسخه چاپی

شكنجه مستمر فعال بحرینی در زندان

پدر یك فعال جوان بحرینی كه در بازداشت به سر می برد از وضعیت سلامتی فرزندش به دلیل ادامه شكنجه او در زندان ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما ، العالم به نقل از منامه پست نوشت: وی درباره وضعیت فرزندش "حسن یوسف" گفت: وی بدست نقابداران و مزدورران اردنی و پاکستانی به مدت پنج ماه از زمان وقوع حوادث در زندان مرکزی جو در 10 مارس گذشته، بطور مداوم تا حد مرگ در معرض شکنجه شدید قرار گرفته است.

در همین حال، "ابتسام الصائغ" فعال حقوقی بحرینی در این باره گفت: فرزندش به همراه چند تن از دوستانش که در بازداشت به سر می برند در 25 ژوئیه گذشته در معرض نقض آشکار حقوق بشریت قرار گرفته اند. نیروهای امنیتی آنها را در یک اتوبوس حبس کردند و در گرمای سوزان در هنگام ظهر، پنجره ها و درهای آن را بستند و برای ساعات طولانی بازداشت شدگان را به حال خود رها کردند تا جاییکه بیشتر آنها از حال رفتند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامیکه حسن به پنجره کوبید و از آنها خواست برای کمک به بازداشت شدگان، درها را باز کنند، وی را به دفتر زندان منتقل کرده و دستانش را بستند و با چماق به سر، صورت و کمر وی کوبیدند، در نتیجه، گوش و کمرش دچار خونریزی و پاهایش دچار تورم شد.

این فعال حقوقی تصریح کرد: جلادانی که فرزندش را شکنجه کردند دو مزدور اردنی و پاکستانی به نامهای "بلال و سلیمان بودند که زیر نظر "محمد عبدالحمید" پلیس بحرینی اقدام به شکنجه می کردند.
این خانواده در سوم آگوست جاری به واحد تحقیقات ویژه بحرین رجوع و شکایت کردند اما تاکنون نتیجه ای نداشته است. آنها در این شکایت خواستار توقف همه اشکال شکنجه و پیگرد شکنجه گران شدند.

۱۳۹۴/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...