نسخه چاپی

نظر واعظ معروف درباره وضعیت حجاب در ادارات

یك مبلّغ علوم اسلامی گفت: وضعیت حجاب در ادارات مناسب جامعه اسلامی نیست.ز

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی امشب در جمع مردم روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان، امام‌شناسی را از وظایف اصلی یک فرد مسلمان دانست و اظهار داشت: مسئله امامت و نبوت با هیچ چیز در عالم قابل مقایسه نیست.

وی در تبیین ویژگی‌های امام با بیان اینکه معصوم بودن، داشتن علم غیب و علم لدنی و ولایت تکوینی چهار ویژگی امام است، خاطر‌نشان کرد: امام معصوم است یعنی عصمت دارد و از هر‌گونه خطا در زندگی به دور است.

این مبلغ علوم اسلامی با اشاره به اینکه امام علم غیب دارد و به اذن خدا از آینده خبر می‌دهد، گفت: امام معصوم بر تمام علوم عالم با آموزش خداوند مسلط است.

وی عنوان کرد: امام دارای ولایت تکوینی است یعنی می‌تواند در همه جا حضور داشته باشد و بر همه امور نظارت کند.

رفیعی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه همیشه از خداوند بخواهید که در همه حال دستتان را بگیرد، ابراز داشت: هیچ وقت با خدا قهر نکنید و در تقویت ارتباط خود با خدا تلاش کنید.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها با خدا قهر می‌کنند با بیان مثالی مبنی بر اینکه ماهی هیچ وقت با دریا قهر نمی‌کند چون خودش خفه می‌شود و آب دلیلی برای زندگی آن است، افزود: به رحمت خدا پشت نکنید و در همه حال به یاد خدا باشید، آدم عاقل با منشا فیض قهر نمی‌کند.

این مبلّغ علوم اسلامی با بیان اینکه امام صادق در باب یاری امام زمان (عج) می‌فرماید، با قلب، زبان و عمل خود امام زمانتان را یاری کنید، تشریح کرد: قلبا امام زمان (عج) را دوست داشته باشید، صدقه می‌خواهید بدهید برای سلامتی ایشان بدهید، نام فرزند خود را مهدی بگذارید و در همه حال به یاد امام زمان (عج) باشید.

وی با اشاره به اینکه با زبان خود برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کنید، خاطر‌نشان کرد: دعای سلامتی امام زمان (عج) را زیاد بخوانید و در قنوت نمازهایتان او را فراموش نکنید.

رفیعی در ارتباط با یاری کردن امام زمان (عج) با عمل خودمان با بیان اینکه وقتی امام زمان (عج) ظهور کند چهار موضوع در اولویت او است، گفت: اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر چهار موضوعی است که امام زمان (عج) بر آنها تاکید دارد.

این مبلّغ علوم اسلامی تصریح کرد: خانمی که حجاب خود را رعایت می‌کند، یعنی با این عمل امام را یاری می‌کند، جوانی که نماز خود را سر وقت می‌خواند امام را خوشحال می‌کند و کسی که نسبت به جامعه و امور مسلمانان بی‌تفاوت نیست و امر به معروف و نهی از منکر می کند یعنی امام زمان (عج) را یاری می‌رساند.

رفیعی با اشاره به قیام کردن شیعیان هنگام بردن نام امام زمان (عج) با طرح این سئوال که چرا با بردن نام سایر امامان معصوم (س) و یا نام نبی مکرم اسلام (ص) قیام نمی‌کنیم، ادامه داد: این قیام ما جدای از مسئله احترام، پا به رکاب بودن شیعه را می‌رساند.

وی عنوان کرد: امام زمان (عج) هنگام ظهور با شمشیر قیام می‌کند و این قیام ما نیز هنگام بردن نام آن حضرت نشان از آماده به کار بودن ‌و یاری رساندن امام زمان (عج) است.

این مبلّغ علوم اسلامی با انتقاد شدید از وضعیت حجاب در کشور‌ ابراز داشت: نیروی انتظامی مسئله کمربند ایمنی را خوب کنترل می‌کند اما از کنار راننده بدحجاب می‌گذرد.

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب در ادارات مناسب جامعه اسلامی نیست، افزود: در بسیاری از موارد دیده می‌شود که در ادارات غیر‌دولتی یکی از شروط جذب خانم‌ها نداشتن حجاب کامل است.

رفیعی تصریح کرد: این موارد در بحث حجاب غیر قابل تصور است و نباید از کنار آن گذشت.

۱۳۹۴/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...