نسخه چاپی

جنگ ژوئیه سران دشمن را تحقیر كرد

سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم نهمین سالگرد پیروزی مقاومت: سران دشمن در جنگ ژوئیه احساس تحقیر و خواری می كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نصرالله گفت: نبرد وادی الحجیر همه طرح های نظامی دشمن را ناکام گذاشت و برای آنها چاره ای جز عقب نشینی باقی نگذاشت. دشمن به پیروزی در جنگ ژوئیه نیاز داشت و می خواست با این پیروزی بتواند شرایط خود را به مقاومت تحمیل کند. بزرگترین عملیات هلی برن نیرو از سال 1973 در وادی الحجیر در جنگ ژوئیه سال 2006 انجام شد.

نصراالله افزود: در وادی الحجیر دهها تانک مرکاوی ارتش دشمن منهدم و دهها افسر و سرباز از نیروهای ویژه این رژیم کشته و زخمی شدند. اسرائیلی ها در اینجا جهنم را حس کردند. اسرائیل قصد داشت مناطق جنوب رود اللیطانی را اشغال کند.

نصرالله افزود: قتل، ویرانی و کشتار مانند آنچه امروز در یمن رخ می دهد باعث شکست ملت ها نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: جنگ ژوئیه سال 2006 بسیاری از راهبردهای نظامی را در جهان تغییر داد. هر وجب از خاک لبنان حفره ای خواهد بود که در آن تانک های دشمن ویران و نظامیانش کشته خواهند شد. ارتش اسرائیل هیچ راهبرد موفقی درلبنان نخواهد داشت. راهبرد ما در برابر راهبرد حمله زمینی دشمن، راهبرد وادی الحجیر خواهد بود.


آمریکا نمی خواهد داعش در سوریه اکنون هدف قرار بگیرد، زیرا می خواهد از داعش برای تجزیه این کشور استفاده کند.


نصرالله درباره توانایی مخالفان مسلح سوری برای مقابله با داعش ابراز تردید کرد.

۱۳۹۴/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...