نسخه چاپی

محور گفتگو تلفنی امیرعبداللهیان ونماینده سازمان‌ملل

در تماس تلفنی امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش بس و شروع گفتگوهای سیاسی بین گروههای یمنی تبادل نظر شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در تماس تلفنی روز گذشته امیرعبداللهیان معاون وزير خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش بس و شروع گفتگوهای سیاسی بین گروههای یمنی تبادل نظر شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت توقف سریع و فوری حملات نظامی خارجی علیه یمن و لغو محاصره انسانی که باعث تخریب زیرساخت های یمن و کشته و مجروح شدن بیش از هزاران تن از مردم بیگناه و مظلوم این کشور شده از نقش موثر دبيركل و اقدامات سازنده نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تشكر و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان ملل تاكيد كرد.

معاون وزارت امور خارجه اﻓﺰﻭﺩ: اﻳﺮان بر توقف تجاوز و تمرکز بر راه حل سیاسی و ناكارامدي توسل به زور تاکید دارد. تهران در مشورت مستمر با نماینده دبیرکل است و از هرگونه تلاشی در جهت موفقیت گفتگوی های واقعی و حصول نتايج مصنفانه در مسقط حمایت می کند.

ولد الشیخ احمد ﻫﻢ در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش هاي تهران در كمك به خروج از بحران، با برشمردن نتایج دیدارهای اخیرش با نمایندگان انصارالله در مسقط و مسئولین دولت مستعفی یمن در ریاض گفت روند گفتگوهای مسقط، رو به پیشرفت است و همه اطراف بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید دارند. وی افزود پیش نویس اولیه توافق سیاسی ارائه شد و قرار است گروههای ذيربط یمنی طی روزهای آینده نقطه نظرات خود را ارائه دهند و اميدوارم این پیش نویس مورد توافق قرار گیرد.

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...