نسخه چاپی

بررسی وضعیت دانه‌درشت‌های محبوس

شماره ۲۴۵ هفته‌نامه پنجره با بررسی روند راهی شدن مهدی هاشمی به زندان، پرونده‌ای درباره اقتصاد پساتحریم و هم‌چنین پرونده‌ای درباره زندگی شهید رسول حیدری منتشر شد.

به گزارش نما، شماره 245 هفته‌نامه پنجره با بررسی روند راهی شدن مهدی هاشمی به زندان، پرونده‌ای درباره اقتصاد پساتحریم و هم‌چنین پرونده‌ای درباره زندگی شهید رسول حیدری منتشر شد.

مهدی هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه، 18 مرداد برای گذراندن 10 سال حبس خود روانه اوین شد. این خبر و نحوه وداع آیت‌الله هاشمی با فرزندش باعث شد، پنجره در شماره اخیر خود علاوه بر بررسی روند ورود مهدی هاشمی به اوین، نگاهی هم به وضعیت محکومان دانه‌درشتی چون بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی و حمید بقایی داشته باشد.

حبس برای حروف ابجد
خبر ورود مهدی هاشمی به زندان غیرمنتظره نبود اما خبر مهمی است که پنجره به این مسئله در شماره 245 خود پرداخت و در کنار این خبر مهم وضعیت برخی از دانه‌درشت‌های محکوم هم از نگاه سیاسی‌نویسان پنجره دور نماند. در این پرونده علاوه بر گزارش‌ها و یادداشت‌های مختلف، با محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی و جعفر شجونی گفت‌وگو شده است که طباطبایی بیان کرده مهدی هاشمی بی‌گناه است! و شجونی هم نظری خلاف گفته وکیل هاشمی دارد.


کرکره پایین اقتصاد بعد از توافق
توافق هسته‌ای 23 تیرماه ایران با گروه 1+5 و عدم واکنش مورد انتظار برخی از فعالان اقتصادی و مردم به این توافق، اقتصادی‌نویسان پنجره را بر آن داشت که پرونده‌ای برای این موضوع باز کنند. در این پرونده علاوه بر بررسی وضعیت تحریم‌های برجای مانده در برجام، گفت‌وگوهایی با مسعود میرکاظمی، وزیر پیشین نفت، اسدالله عسگراولادی، سیدعلینقی خاموشی، رئیس اسبق اتاق بازرگانی و حمید صافدل، رئیس سابق سازمان توسعه تجارت صورت بگیرد. هم‌چنین خبرنگار اقتصادی پنجره میزگردی با حضور پرویز کاظمی، وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی، ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و جمشید پژویان، رئیس سابق شورای رقابت برگزار کرده است.


«ر» مثل رسول
انتشار کتاب «ر» که به بررسی زندگی و زمانه شهید رسول حیدری پرداخته است، پنجره‌ای شد تا هفته‌نامه پنجره در شماره 245 خود از این منظر به جنگ صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی و هرزه‌گوین بنگرد و نگاهی به کتاب «ر» بیاندازد و به بررسی جنگ بوسنی بپردازد. در این پرونده ویژه، گفت‌وگوهایی با صباح‌الدین شاریچ، از مجاهدان بوسنیایی، محمد قاضی، محقق و پژوهشگر کتاب «ر» و رضا برجی، مستندساز روزهای جنگ و جنایات صرب‌ها در بوسنی صورت گرفته است. البته در کنار این گپ‌وگفت‌ها، یادداشت‌هایی هم از مهدی حیدری، فرزند شهید رسول و مریم برادران، مولف کتاب «ر» نیز انتشار یافته است.


سایر بخش‌های پنجره
بخش مجله خبری هم کماکان به انعکاس مهم‌ترین وقایع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته است. پنجره مثبت شماره 245 طبق معمول با رویکردی فرهنگی چندین کتاب، فیلم و سایر محصولات را معرفی کرده و باشگاه ترجمه هم با ترجمه چند مطلب از رسانه‌های خارجی افقی دیگر فراروی مخاطبان خود قرار داده است.

هفته‌نامه پنجره به مدیرمسئولی علیرضا زاکانی و سردبیری سیدمرتضی فاطمی، در 84 صفحه، شنبه‌ها روی کیوسک‌های مطبوعات قرار می‌گیرد. بهای این هفته‌نامه 5000 تومان است.

۱۳۹۴/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...