نسخه چاپی

شورش در فدراسیون فوتبال

عده‌ای با نوشتن نامه‌ای به دنبال جمع‌آوری امضا هستند تا علی كفاشیان در انتخاب نایب رئیس بانوانش تجدید نظر كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یک بار دیگر شورش در فدراسیون فوتبال به راه افتاده است، شورشی علیه نایب رئیس علی کفاشیان که هنوز یک سال هم از حضورش در فدراسیون نگذشته و حالا عده‌ای را علیه خودش می‌بینید.

الهه عرب‌عامری، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال پس از اینکه به عنوان سرپرست این سمت انتخاب شد، در مجمع فوق‌العاده خردادماه توانست رأی اعضای مجمع را به دست بیاورد تا به صورت رسمی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال شود، اما حالا او عده‌ای را علیه خودش می‌بینید.

پس از انتخاب عرب‌عامری به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، وی از سوی کفاشیان برای عضویت در کمیته بانوان AFC معرفی شد، معارفه‌ای که منتج به انتخابش در این کمیته نشد تا ایران پس از سال‌ها کرسی‌اش در کمیته بانوان کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دست بدهد. از دست دادن این کرسی با توجه به مشکلاتی که بانوان ایرانی در بخش بین‌المللی دارند، باعث شد اتفاقات جدیدی در فدراسیون فوتبال هم رقم بخورد.

جمعی از بانوان فوتبالیست که این روزها نسبت به عملکرد عرب‌عامری انتقاد دارند، می‌گویند که چرا کفاشیان باید چنین فردی را که سابقه‌ای در فوتبال ندارد به AFC معرفی کند تا باعث از دست رفتن کرسی بانوان شود، کرسی بین‌المللی که می‌تواند شرایط سخت بانوان در میادین بین‌المللی را تا حدودی آسان کند. در این بین انتقاد به شخص عرب‌عامری یا کارنامه‌اش نیست، بلکه او با سابقه‌ای نزدیک به ۱۰ سال در فدراسیون تکواندو در بخش ورزشی فعال بوده، اما در فوتبال کارنامه‌ای نداشته است. همین موضوع هم باعث شد در AFC نظر مثبتی روی عرب‌عامری نباشد و کرسی کمیته بانوان را به او ندهند.

علاوه بر این موضوع، بانوان منتقد فوتبال معتقدند حالا که ما کرسی بین‌المللی نداریم باید در فدراسیون و بین بانوان وفاق وجود داشته باشد و این کار را نایب رئیس بانوان باید انجام دهد که این اتفاق هم رخ نداده است. تمام این اتفاقات و انتقادات باعث شده تا از سوی برخی بانوان حاضر در فوتبال کمپینی به راه بیفتد و از علی کفاشیان درخواست شود تا با برکناری عرب‌عامری، فردی از میان اهالی فوتبال کمیته بانوان فوتبال را در اختیار بگیرد.

این نامه که اکنون در شبکه‌های اجتماعی و بین اهالی فوتبال بانوان دست به دست می‌چرخد، برای جمع‌آوری امضاست، امضاهایی که مشخص نیست تعدادش به چه عددی برسد و اصلاً‌ به دست کفاشیان خواهد رسید یا نه. مشروح این نامه در زیر می‌آید:

«جناب آقای کفاشیان
ریاست محترم فدراسیون فوتبال
با سلام
احتراماً؛ به استحضار می‌رساند ما اهالی فوتبال بانوان این کشور در چند سال اخیر شاهد تصمیمات فردی نواب رئیس فدراسیون در سیاستگذاری‌های فوتبال بانوان بودیم که بعضاً لطمات جبران‌ناپذیری به پیکره نحیف فوتبال بانوان زده است، به گونه‌ای که کرسی ارزشمند فوتبال بانوان آسیا را از دست دادیم.

لذا خواهشمند است طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال دستور فرمایید اعضای هیئت رئیسه کمیته بانوان از میان اهالی فوتبال تعیین گردد تا سیاستگذاری‌های این کمیته به شکل جمعی و در راستای توسعه فوتبال زنان صورت گیرد.

با احترام
جمعی از اهالی فوتبال بانوان»

اینکه مبدأ این نامه چه کسی بوده و تا به حال چند امضا جمع‌آوری شده است، مشخص نیست. مشخص هم نیست این نامه به دست کفاشیان خواهد رسید یا نه اما موضوع مهم‌تر از آن شرایطی است که دوباره به وجود آمده و برخی به دنبال این هستند این بار عرب‌عامری را برکنار کنند. سال گذشته هم در فدراسیون فوتبال شاهد چنین حرکتی بودیم، اما به شکل وسیع‌تر، موج و حرکتی که مهدی محمدنبی، هادی آیت‌اللهی و فریده شجاعی را در برگرفت و در نهایت نیز باعث برکناری آنها شد. حالا اما بعید است با توجه به فرصت کم باقیمانده تا انتخابات فدراسیون فوتبال اتفاقی رخ بدهد و به احتمال فراوان همچنان شاهد فعالیت عرب عامری در فدراسیون خواهیم بود.

۱۳۹۴/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...