نسخه چاپی

بی توجهی ایران به هیاهوی داخل آمریكا

جهانگیری درجمع فعالان اقتصادی مازندران گفت: هیاهوی داخل آمریكا هیچ دخلی به داخل ایران ندارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، معاون اول رییس جمهور عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی مازندران در مجتمع چوب و کاغذ استان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ما با کمترین نفرات به توافق عالی رسیده و امریکا با 140 سیاست مدار و اقتصاد دان برتر دنیا 18 روز در مذاکرات حضور داشت ،گفت: ما کاری به هیاهوی داخل آمریکا نداریم.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه آمریکاییها می دانند که جز تایید انجام درست توافقات راهی ندارند افزود : اعتماد ، گفتگو و مذاکراه با آمریکائیان در جهان در گرو اجرای توافقات است.

وی با بیان اهمیت دوران پساتحریم در ایران به عنوان دوره جدید شکوفایی اقتصاد با ایجاد اشتغال ، افزایش تولید ، حضور در بازار جهانی ، جذب منابع خارجی و رفاه و آسایش مردم ،نقش بخش خصوصی ، و تاکید بر رقابت پذیری بنگاههای اقتصادی کشورگفت :اگر در دوران تحریم 25 درصد هزینه بر بنگاهها تحمیل می شد به حذف هزینه تحمیلی در دوران پسا تحریم امیدواریم.

جهانگیری با اشاره به وفور منابع خارجی آینده نزدیک برای سرمایه گذاری در ایران خاطرنشان کرد : در حال حاضر فقط در بخش نفت و گاز 220 میلیارد دلار طرح آماده اجرا به صورت مشترک با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که70 میلیارد دلار از این طرحهای آماده سرمایه گذاری مربوط به پتروشیمی است .

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر سرمایه گذاری در صنعت و معدن ، نیرو و کشاورزی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تصریح کرد : بخش خصوصی بویژه صنایع متوسط و کوچک باید با شرکای مشابه بین المللی وارد کار شوند.

وی مازندران را بعنوان استان مرزی وآبی قطب تولید صادرات دانست و افزود : صنعتگران مازندران باید برای بهره مندی از ویژگی های طبیعی و خدادادی این استان با رعایت مسایل زیست محیطی و منابع طبیعی برنامه ریزی کنند.

جهانگیری همچنین حمایت از صادرات غیرنفتی و توسعه صادرات غیرنفتی را جهت گیری اصلی دولت در پسا تحریم را از برنامه های دولت عنوان کرد و گفت : در جلسه اقتصادی دولت هم ایجاد خط اعتباری حمایتی کشورهای هدف ، صادرکنندگان ، ضمانت نامه های صادراتی ، تشویق صادراتی و کاهش بهره بانکی برای صادرات مورد تاکید قرار گرفت.

۱۳۹۴/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...