نسخه چاپی

آشنایی با عجیب ترین زبان های دنیا

عکس خبري -آشنايي با عجيب ترين زبان هاي دنيا

زبان یكی از بخش های جدا ناشدنی از انسان است و به سختی می شود آن را تغییر داد چرا مردم بسیازی به آن سخن می گویند و اعتقادات خاصی نیز به زبانشان دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در دنیا زبان های زیادی وجود مانند: فارسی، انگلیسی، فرانسوی و بسیاری زبان دیگر اما گاهی اوقات برخی سعی کرده اند تا زبان های جدیدی را نیز بسازند. در ادامه به برخی از این زبان ها اشاره می کنیم.

*گویش تازه:

این نام یک زبان است که توسط جرج اورول ایجادشد. او از این زبانش در یک کتاب که در سال 1984 چاپ شد استفاده کرد. کتاب او به نوعی دیکتاتوری را رواج می داد و زبانش نیز همینگونه بود و او می خواست تا زبان انگلیسی را نابود کند. در کتاب او لغتی به نام ازادی وجود نداشت. البته این کتاب تاثیراش را گذاشت و اکنون برخی از لغات آن در زبان انگلیسی استفاده می شود.

*Enochian:

این زبان در قرن 16 میلادی برای اولین بار ساخته شد و در کتاب های مختلفی نیز از آن استفاده شده است. این زبان تا حدودی به مانند زبان ابری است و البته ریشه هایی نیز در زبان انگلیسی دارد. این زبان در قرن 20ام نیز بار دیگر رواج یافت و هم اکنون برخی از کتاب ها به این زبان در دنیا وجود دارد.

*E-Prime:

این زبان نیز یکی از زیر شاخه های زبان انگلیسی شناخته می شود. در سال 1933 این زبان ابداع شد و البته همچنان نیز از آن در برخی از کشورها استفاده می شود. هدف این زبان شفاف سازی جملات انگلیسی بود. این زبان توسط فردی به نام "الفرد کورزیبسکی" ساخته شد و اهدافی فلسفه ای داشت.

*Esperanto:

این زبان را می توان به عنوان موفقترین زبان من در آوردی در دنیا شناخت چرا که در مدت کوتاهی توانست جمعیت بسیار زیادی را به خودش بکشاند. هدف از ساخت این زبان ایججاد یک زبان برای تمام دنیا بود. البته جنگ جهانی دوم باعث شد تا این زبان تقریبا به طور کامل نابود شود.

*Klingon:

این زبان را می توانیم به عنوان مشهورترین در میان این زبان ها بدانیم. این زبان برای فیلم جنگ ستارگان سخته شد و اساس آن خیلی سخت نیست اما در آن لغت های جدید بسیاری وجود دارد و البته باید صدای خاصی نیز برای صحبت کردن آن داشته باشید تا بیشتر به فضایی ها شبیه شوید. هنوز هم افرادی هستنتدکه از این زبان برای ارتباط استفاده می کنند.

۱۳۹۱/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...