نسخه چاپی

مهاجرت نخبه یزدی با مدال نقره المپیاد علمی جهان، به آمریكا

یك دانش آموز نخبه یزدی كه چند ماه پیش در المپیاد علمی جهان موفق به مدال نقره شده بود، در هفته گذشته برای ادامه تحصیل به صورت بورسیه به آمریكا رفت.

به گزارش نما به نقل از نشریه محلی پرگار، فرزاد رشیدی که مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات ژنو، مدال ویژه سازمان nrct و رتبه برتر مسابقات خوارزمی را در کارنامه خود دارد، امریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.


مادر این دانش آموز ضمن تایید مهاجرت این دانش آموز به آمریکا گفت: بعد از موفقیت فرزاد در ژنو از کشورهای مختلف با وی و خانواده تماس گرفتند و خواهان حضور و تحصیل او در آن کشور بودند.


محبوبه اهل سعادت ادامه داد: کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و برخی کشورهای دیگر اروپایی و همچنین برخی کشورهای آسیایی و چند کشور عربی تماس گرفتند و هر یک با ارائه پیشنهاداتی خواستار حضور او در آنجا بودند.


وی افزود: در ابتدا زیاد تمایلی برای مهاجرت وجود نداشت ولی بعد از مشورت با برخی از بزرگان حوزه علمی کشور، نظر خانواده تغییر کرد و به مرحله انتخاب کالج و کشور مقصد پرداختیم که در نهایت از بین ده ها گزینه مطرح کالجی در ایالت مینه سوتا در کشور آمریکا انتخاب کردیم.


وی در خصوص نحوه جذب و روند مهاجرت فرزاد به آمریکا گفت: ابتدا ایمیل و سپس تماس تلفنی از طرف کالج صورت گرفت و بعد از نظر مثبت فرزاد و من، چند مصاحبه اینترنتی صورت گرفت و در نهایت بعد از ارسال مدارک قرار مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا در کشور ارمنستان گذاشته شد و در نهایت بعد از یک مصاحبه حضوری چند دقیقه ای ویزای سفر وی آماده شد.


اهل سعادت افزود: بعد از چند روز هم برنامه سفر و بلیت پرواز و کمک هزینه برای خرج سفر در اختیار فرزاد گذاشته شد و سرانجام اویل هفته جاری وی از یزد به تهران و سپس به دبی و از آنجا با پرواز مستقیم به آمریکا رفت.


وی در پاسخ به این سوال که کالج چه پیشنهادات دیگری به فرزاد داده است گفت: از فرودگاه دبی یک نفر از طرف کالج فرزاد را تا پانسیون کالج همراهی کرده است و علاوه بر شرایط ایده آل محل زندگی و تحصیل، کمک هزینه مالی مناسبی هم برای او در نظر گرفته شده و شرایط ادامه تحصیل در رشته مورد نظر و پشتیبانی در مراحل مختلف هم جزو پیشنهادات بوده است.


مادر فرزاد در پاسخ به این سوال که بعد از موفقیت فرزاد مسئولان و مراکز علمی استان و کشور چه خدمات و پیشنهاداتی به او ارائه کردند گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان در فرودگاه به استقبال او آمدند و عکس یادگاری گرفتند، مسئولان مدرسه هم با دلسوزی تمام پیگیر کار های او بودند ولی نهاد و مسئولی به نام مرکز علمی در خصوص تحصیل فرزاد با ما تماس نگرفت و تقریبا همه چند روز بعد فراموش کردند که فرزاد وجود دارد.


وی ادامه داد: در ابتدا برنامه ای برای مهاجرت او نداشتیم اما وقتی نحوه رفتار مسئولان را دیدم تصمیم به مهاجرت جدی شد و در این میان مشاوره با برخی چهره های علمی هم تاثیرگذار بود که توصیه کردند برای پیشرفت و ادامه تحصیل تصمیم جدی بگیریم.


اهل سعادت در پاسخ به این سوال که آیا حضور فرزاد در آمریکا همیشگی است یا او باز خواهد گشت یا خیر، گفت: فعلا نمی توانم پاسخ روشنی بدهم، تصمیم گیری در این امور با فرزاد است هرچند دوری از او برای خانواده سخت خواهد بود ولی امیدوارم به عنوان یک ایرانی، هر کجا هست موفق و برای کشورش افتخار کسب کند.


مادر فرزاد در پایان تاکید کرد: مسئولان آموزشی از همه این ماجراها بی خبر هستند و فکر می کنم حتی این خبر هم برایشان اهمیتی نداشته باشد ولی خارجی ها بیشتر از برخی مسئولان قدر جوان های ما را می دانند.

۱۳۹۴/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...