نسخه چاپی

سیاهپوستان آمریكا تظاهرات كردند

سیاهپوستان آمریكا در اعتراض به عملكرد پلیس نیویورك تظاهرات كردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ در ماههای اخیر شماری از سیاهپوستان و لاتین تبارها در شهر نیویورک هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده اند.

در این میان باید به سخنان اخیر ری کلی ، رئیس پلیس نیویورک توجه داشت.

وی در سخنان اخیرش از سران سیاهپوستان انتقاد کرد و اینکه آنها درباره مساله جرمهای سیاهپوستان سکوت اختیار می کنند.

این اظهارات رئیس پلیس نیویورک سبب شده است انتقادهای گسترده ای از او مطرح شود.
روز گذشته شماری از سیاهپوستان و لاتین تبارهای مقیم نیویورک تظاهراتی آرام اما توام با خشم در مقابل ساختمان اصلی پلیس نیویورک برپاکردند.

یکی از سناتورهای آمریکایی نیز در این تجمع حضور داشت.

سناتور اریک آدامز گفت:«رئیس پلیس نیویورک نمی تواند خودش را از نتایج سوء سیاستهایی دور بداند که خودش مسئول آن بوده است.»

سران سیاهپوستان و گروههای سیاهپوستی نیویورک به اظهارات ری کلی واکنش نشان داده و گفته اند آنها درباره جرائم در محله های سیاهپوست ساکت نبوده اند اما پلیس نیویورک به شکایتها و دغدغه های آنها توجهی ندارد.

جومانی ویلیامز از اعضای شورای شهر نیویورک در تجمع دیروز گفت:« ما از مدتها قبل به دنبال راه حل این مسائل بوده ایم اما تلاشهایی که در این زمینه صورت پذیرفته به نتیجه ای نرسیده است. ما آنقدر در این خصوص تلاش کرده ایم که خسته شده ایم زیرا برای عمل به خواسته های ما از قبیل تقویت فضای بازدارندگی برای جلوگیری از وقوع جرم و جنایت کاری صورت نپذیرفته است.»
لیشا سیکو ، فعال مدنی نیز در این تجمع گفت:« پلیس نیویورک می تواند برای مقابله با سلاح فعالیت کند. پلیس می داند که چه کسانی سلاح را به محله های سیاهپوستان می آورند. با این اوصاف، اینکه گفته شود ما سران سیاهپوستان در این خصوص کاری نمی کنند بسیار زشت است و ما را به شدت خشمگین می کند.»

براساس این گزارش ، پلیس نیویورک بدون داشتن حکم قضائی سالانه حدود ششصد و هشتاد هزار را در خیابانها متوقف می کند و به بازرسی بدنی از آنها می پردازد. پلیس نیویورک می گوید این شیوه مناسب و درست است زیرا برای نمونه در این بازرسی های بدنی بیش از هفتصد قبضه سلاح غیرقانونی کشف و توقیف شد. اما آمار و ارقام نشان می دهد اکثر افرادی که هدف این بازرسی ها قرار گرفته اند، مردان سیاهپوست یا و لاتین تبار هستند و نود و هشت درصد از این افراد هیچ کار خلاف قانون انجام نداده اند و هیچ چیز غیرقانونی به همراه نداشته اند.

ری کلی سالهای طولانی رئیس پلیس نیویورک بوده است. وی از نامزدهای مطرح برای انتخابات شهرداری سال آینده نیویورک است. باتوجه به سخنان اخیر ری کلی ، بسیاری از نیویورکی ها می گویند وی گاف بزرگی داده است.

۱۳۹۱/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...