نسخه چاپی

صندلی‎های طبقه دوم آزادی نصب می‎شود

مدیرعامل شركت توسعه ونگهداری اماكن ورزشی با اشاره به اقدامات زیرسازی انجام شده برای نصب صندلی‏‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی گفت: كار زیرسازی زمان می‎برد و احتمالا تا دو سه ماه آینده صندلی ها نصب می‎شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، مصطفی مدبر در مورد اقداماتی که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای بازسازی طبقه دوم استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی آزادی در دستور کار قرار داده، اظهار داشت: حدود نیم قرن از احداث مجموعه ورزشی آزادی می‌گذرد و این طبیعی است که به خاطر شرایط جوی به مرورخوردگی سطحی بتن در طبقه دوم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس بازسازی و به کار بردن صندلی‌های جدید در طبقه دوم آزادی را در دستور کار قرار دادیم، یادآور شد: چندی پیش هم کنفدراسیون بسکتبال آسیا در همین زمینه نامه‌ای ارسال کرد که در آن بر لزوم توجه به این موضوع به خصوص برای برگزاری بازی‌های بین‌المللی در آزادی تاکید شده بود، اگر چه ما پیش از دریافت این نامه به فکر اقدامات بازسازی در آزادی افتاده بودیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به اینکه در نامه ارسالی از AFC به وجود صندلی‌های استاندارد در ورزشگاه‌ها تاکید شده، گفت: البته در حال حاضر تمام ورزشگاه‌های ما که در قالب پروژه‌های جدید افتتاح می‌شوند، مجهز به صندلی‌های استاندارد هستند، حتی در ورزشگاه‌های قدیمی هم با توجه به آزمایشگاه استاندارد تجهیزات تخصصی ورزشی که جدیدا افتتاح شده، استفاده از صندلی‌های استاندارد را مورد توجه قرار خواهیم داد. در آزادی هم این کار انجام خواهد شد، اما پیش از آن باید بتن‌ها را مورد ترمیم و بازسازی قرار دهیم.

مدبر با تاکید بر اینکه نمی‌توان در این زمینه سطحی کار کرد، یادآور شد: ترمیم بتن‌ها را با دقت و وسواس خاصی انجام می‌دهیم. در این زمینه با پوشش خاصی که استفاده از آن در سطح جهان متداول است، سطح بتن‌ها را می‌پوشانیم، سپس تعبیه صندلی‌ها را آغاز می‌کنیم. انجام این اقدامات زیرسازی زمان می‌برد، بنابراین احتمالا طی ۳-۲ ماه آینده نصب صندلی‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد که در حال حاضر ۳۵ هزار صندلی در آزادی وجود دارد و این طور نیست که اصلا امکان برگزاری بازی در این مجموعه وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با ورزشگاه نقش جهان و اینکه این ورزشگاه بالاخره چه زمانی افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت زمان مشخصی برای افتتاح این ورزشگاه اعلام نکردم چون اعلام یک زمان مشخص به عوامل زیادی بستگی دارد که همه آنها دست من نیست. مهمترین عامل بحث بودجه است، همین عامل یعنی عدم تخصیص بودجه کافی برای نقش جهان باعث شد سال گذشته این پروژه را به فولاد واگذار کنیم.

مدبر تاکید کرد: من همین الان هم می‌توانم بگویم تا پایان سال پروژه نقش جهان به اتمام می‌رسد اما به شرط تامین بودجه؛ اگر این شرط محقق نشود، چه باید کرد؟ در حال حاضر همزمان در دو جبهه پروژه نقش جهان را پیگیری می‌کنیم. آن بخشی از ورزشگاه که پیش از این افتتاح شده بود و طی چند سال گذشته با آسیب‌دیدگی‌هایی مواجه شد توسط پرسنل و کارگران ما در حال بازسازی است و همزمان با افزایش بخش‌ها، سازه‌های لازم در حال اضافه شدن هستند.

وی با بیان اینکه در مورد پیگیری کارهای مربوط به نقش جهان نسبت به زمانبندی انجام شده عقب نیستیم، گفت: فقط در یک مقطع زمانی به خاطر نداشتن ورق‌های فولادی به مشکل برخوردیم و کار تا حدی کند پیش رفت. در محموع هم نمی‎توانم زمان مشخصی برای افتتاح پروژه نقش جهان اعلام کنم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با یادآوری اینکه طبق مصوبه دولت تا زمان افتتاح کامل پروژه‌های در دست اقدام، هیچ پروژه جدیدی نباید کلنگ‌زنی شود، گفت: ۲۰۳ پروژه ملی بزرگ در دست داریم که از این تعداد ۳۰ پروژه فعال است، اما در مورد سایر پروژه‌ها به خاطر درصد کم پیشرفت هنوز ورودی نداشته‌ایم.

۱۳۹۴/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...