نسخه چاپی

سرگیجه در كنار تاری دید نشانه چیست!

اگر هم سرگیجه و هم تاری دید دارید بهتر است به متخصص مراجعه كنید چون این علامت ها هشدار ی هستند برای بیماربودنتان!

به گزارش نما یکی از مشکلاتی که برای برخی از افراد، مخصوصا آنهایی که بیشتر اهل مطالعه هستند، در طول روز پیش می‌آید، ابتلا به سردرد،‌ سرگیجه و تاری چشم هنگام مطالعه یا کم و زیاد شدن نور است.

دکتر محمود بابایی درباره رابطه سرگیجه با تاری دید به سلامانه گفت: «به‌طور کلی، سرگیجه باعث ابتلا به مشکلات چشمی مانند تاری دید نمی‌شود. از این رو، توصیه اصلی به کسانی که دچار سرگیجه هستند، این است که به پزشک متخصص داخلی و متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند و مشکلاتی مثل کم‌خونی، میگرن و احتمال وجود مشکلات دیگر حوزه مغز و اعصاب را در نظر داشته باشند».

البته این جراح و متخصص بیماری‌های چشم به این نکته هم اشاره کرد که اگر سرگیجه با تاری دید همراه باشد و این همراهی برای مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کند، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که فرد مشکل بینایی دارد، یا حتی مبتلا به برخی از مشکلات چشمی مانند آستیگمات، دوربینی یا نزدیک‌بینی است.

عضو هیات علمی گروه چشم‌پزشکی بیمارستان بقیه‌الله خاطرنشان کرد: «به‌همین دلیل هم توصیه ما به افرادی که تاری دید مداوم همراه با سرگیجه دارند، این است که ابتدا به یک چشم‌پزشک مراجعه کند تا از نظر سلامت چشم، عصب‌های چشم و فشار چشم بررسی شوند. اگر در این حوزه مشکلی نبود، باید در مرحله بعدی به متخصص مغز و اعصاب یا داخلی مراجعه کند تا بیماری آنها هرچه سریع‌تر تشخیص داده و درمان شود».

۱۳۹۴/۵/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...