نسخه چاپی

واردات بذر ایران منوط به دریافت گواهی بهداشتی از فرانسه

سازمان توسعه تجارت اعلام كرد: بر اساس بخشنامه وزارت جهاد كشاورزی واردات بذر منوط به دریافت گواهی بهداشت گیاهی معتبر از وزارت كشاورزی كشور فرانسه و یا ارگان رسمی دولتی مشمول صدور گواهی بهداشت گیاهی در كشور فرانسه است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بر اساس بخشنامه وزارت جهادکشاورزی واردات بذرها منوط به دریافت گواهی بهداشت گیاهی معتبر از وزارت کشاورزی کشور فرانسه و یا ارگان رسمی دولتی مشمول صدور گواهی بهداشت گیاهی در کشور فرانسه است. همچنین انجام ضدعفونی محموله با قارچ‌کش و حشره‌کش مناسب در کشور فرانسه و درج مشخصات آن در گواهی بهداشت گیاهی مربوطه الزامی است.

بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، محموله باید عاری از خاک، بقایای گیاهی، بذور علف‌های هرز، حشرات زنده و علائم بیماری‌ها و هر بخش از محموله باید دارای بسته‌بندی مناسب بوده و دارای برچسب (Label) باشد که به طور واضح نام علمی گیاه (جنس و گونه) بر روی آن درج شده باشد.

چنانچه محموله در نتیجه بازرسی آلوده به عوامل خسارت‌زا تشخیص داده شود و درصورتی‌که بتوان به تشخیص مأمور قرنطینه با رعایت ضوابط، مربوطه، آلودگی را از بین برد، محموله به هزینه صاحب کالا ضدعفونی می‌شود و در غیر این صورت، محموله عودت یا امحاء خواهد شد.

ارائه اصل گواهی بهداشت گیاهی منطبق با شرایط اعلامی و سایر مدارک لازم به کارشناسان قرنطینه گیاهی در هنگام بازدید محموله در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده الزامی است و در غیراین صورت مسئولیت عواقب مترتبه به عهده واردکننده خواهد بود.

همچنین در صورتی‌که محموله از طریق کشور ثالثی غیر از کشور اصلی محل تولید کالا صادر شده باشد، محموله باید دارای گواهی بهداشت گیاهی صدور مجدد (RC-Hxport) از ارگان ذیربط کشور ثالث و کپی گواهی بهداشت گیاهی صادره از کشور مبدأ تولید ممهور به مهر قرنطینه کشور ثالث را به همراه داشته باشد.

۱۳۹۴/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...