نسخه چاپی

سكوت BBC در برابر تاریخ

«بی‌بی‌سی فارسی» كه گاهی مثلاً خبر مرگ یك حیوان را آنقدر بزرگ كرده و پوشش می‌دهد كه گویا جنایت عظیمی علیه بشریت انجام شده، در برابر برخی اخبار و مناسبت‌های مهم مانند سالروز كودتای ۲۸ مرداد كه با دخالت مستقیم دولت انگلیس و بی‌بی‌سی انجام شده، سكوت اختیار می‌كند.

به گزارش نما ، سایت جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه(امپراتوری دروغ) نوشت: با آنکه «بی‌بی‌سی فارسی» خود را رسانه‌های بی‌طرف معرفی می‌کند، اما هرگاه که به نفع خود و دولت مطبوعش یعنی انگلیس باشد از کاه کوه می‌سازد و آنگاه که به نفع خود و دولت انگلیس نباشد سکوت می‌کند.

«بی‌بی‌سی فارسی» که گاهی مثلاً خبر مرگ یک حیوان را آنقدر بزرگ کرده و پوشش می‌دهد که گویا جنایتی علیه بشریت انجام شده، در مقابل، در برابر برخی خبرها و مناسبت‌های مهم مانند سالروز کودتای ۲۸ مرداد که با دخالت مستقیم دولت انگلیس و بی‌بی‌سی انجام شده و به‌نفع آنها نیست، سکوت اختیار می‌کند.

بخش فارسی بی‌بی‌سی امسال نیز مانند سالهای گذشته در برابر سالروز کودتای ۲۸ مرداد سکوت نمود و از طریق عوامل خود در شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد با تحریف تاریخ، وجهه دولت‌های آمریکا و انگلیس در نزد مردم ایران را تطهیر و روسیه را عامل کودتای ۲۸ مرداد معرفی کند!

مسئولان بی‌بی‌سی که تا چند سال پیش به نمایندگی از دولت انگلیس سعی می‌کردند اتهام نقش‌آفرینی در کودتای ضد ایرانی مذکور را نفی نمایند، گاهاً نیز به‌طور تلویحی مجبور شده‌اند در برابر اسناد غیرقابل انکار درباره ارسال رمز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط رادیو بی‌بی‌سی فارسی ادعا کنند: "اگر در گذشته چنین سیاست‌هایی دنبال می‌شد اکنون چنین اعمالی غیر قابل تصور است.” و بی‌بی‌سی و بخش فارسی آن با عملکرد ضد ایرانی خود، به‌ویژه در ایام فتنه سال ۸۸ به خوبی دروغ بودن اینگونه ادعاها را نشان دادند.

۶۲ سال پیش، در چنین روزهایی، مردم ایران شاهد یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ کشورشان بودند. مردم ایران فراموش نمی‌کنند که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ با اعلام اسم رمز "حالا دقیقا نیمه‌ شب به وقت تهران است” از رادیوی فارسی بی‌بی‌سی و به خیابان ریختن چماقداران و مزدوران مورد حمایت انگلیس و آمریکا کلید خورد.

«بنگاه خبرپراکنی بریتانیا»‌ یا به اختصار بی‌بی‌سی، شرکتی کاملا دولتی و دارای پروانه سلطنتی است که عمدتا با بودجه وزارت امور خارجه انگلیس اداره می‌شود. نزدیک به ۹۰ سال است که بی‌بی‌سی بازوی توانمندی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های اصلاحی دستگاه دیپلماسی و سرویس امنیتی پادشاهی بریتانیا در دیگر کشورهاست.

همانطور که «حیدر مصلحی» وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته بود: "بی‌بی‌سی اساساً یک رسانه نیست، بلکه تشکیلاتی است که فقط پوشش آن رسانه‌ای است، اما هویت آن بهایی- صهیونیستی و مأموریت‌های آن سیاسی- اطلاعاتی است”، در واقع بی‌بی‌سی را می‌توان «شبکه جاسوسی بی‌بی‌سی» نامید که در اختیار دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی روباه پیر قرار دارد.

در ماه‌های اخیر خبرهایی درباره احتمال بازگشایی سفارت انگلیس در ایران منتشر شده که در صورت انجام این کار، مسئولان ذی‌ربط کشورمان باید معذرت‌خواهی رسمی دولت انگلیس درباره اقدامات ضدایرانی خود و بی‌بی‌سی مانند دخالت در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، قحطی بزرگ اواخر قرن ۱۳ شمسی، فتنه ۸۸ و … را شرط بازگشایی سفارت این کشور در ایران و برقراری روابط دو کشور عنوان کنند.

۱۳۹۴/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...