نسخه چاپی

هاكبی: رئیس‌جمهور شوم توافق هسته‌ای ایران را باطل می‌كنم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا تأكید كرد كه توافق هسته‌ای ایران غیرقابل قبول و تهدیدی برای آمریكا است و اگر رئیس‌جمهور شود آن را باطل خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «مایک هاکبی» یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) تصریح کرد که توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) «برای یک آینده صلح‌آمیز، غیرقابل قبول است.

بنا به گزارش «اسرائیل هیوم»، فرماندار سابق آرکانزاس که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشته است، درباره برجام گفت: این توافق هیچ کاری جز قدرتمند کردن یک کشور سرسخت ندارد که همواره نشان داده که به دنبال محو دیگر کشورها از جمله آمریکا از روی نقشه است.

وی ادامه داد: ایران نه تنها به مدت 36 سال به وضوح قصد خود برای محو کردن اسرائیل از نقشه را ابراز کرده است، بلکه گفته که خواستار مرگ آمریکا است و به صورت مداوم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و تهدید به چنین چیزی کرده‌اند.

هاکبی علاوه بر این وعده داد در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا شود، با توافق هسته‌ای ایران مخالفت خواهد کرد.

وی در این باره گفت: من به طور قطع آن را باطل می‌کنم. این توافق کاری جز قدرتمند کردن یک کشور سرسخت ندارد.

این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که توافق هسته‌ای ایران «خطر واضح و حاضری برای آمریکا به همراه خواهد داشت و به یک موضوع نگران کننده برای همه تبدیل می‌شود.

وی سپس در خصوص توانمندی ایران در قابلیت به سلاح‌های هسته‌ای گفت، این مسئله شبیه آن است که به «یک نوجوان یک شیشه مشروب و کلید خودرویی را بدهیم».

۱۳۹۴/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...