نسخه چاپی

منطق قوی ایران به گوش دنیا رسید

خطیب جمعه تهران گفت: ایران در مذاكرات با ۱+۵ به عنوان ابرقدرت در جهان مطرح شد و منطق قوی ایران به گوش دنیا رسید.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی به بحث مذاکره با 1+5 اشاره کرد و افزود: در این مذاکرات ، مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم ها روشن و ثابت شد که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و برخلاف دروغ هایی که دشمن می گفت و کشورها را از ایران می ترساند و ایران هراسی می کرد معلوم شد که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست.

وی گفت: این دین ماست و آمریکا فکر نکند که سر میز مذاکره آمده و تعهداتی از ایران گرفته و بالأخره کاری کرده که ایران نتواند سلاح هسته ای تهیه کند، این گونه نیست بلکه این دین ماست و دین به ما اجازه نمی دهد ما سلاحی داشته باشیم که وقتی به کار می بریم مظلوم و ظالم هر دو را نابود کنیم، مظلومان، زن ها و بچه ها چه گناهی کرده اند؟

امام جمعه موقت تهران افزود: دین ما به ما اجازه نمی دهد، حالا بگذریم که آمریکا بر این توافق اصرار دارد برای اینکه بگوید ایران به دانش هسته ای دست پیدا کرده است و اگر ما توافق نکنیم می ترسیم پیش برود و به سلاح هسته ای دست یابد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: بگذارید او بترسد، اشکالی ندارد و می ترسد و بگذارید او بترسد و دلش خالی شود.

وی افزود: اما به هر حال هم باید ارزش علم را بفهمیم که دانش ما این قدر رشد کرد و به مرحله ای رسید که آمریکا از آن می ترسد و بگذارید بترسد و دلش خالی شود آن چنان که احساس کند با این همه جنایاتی که کرده نابود می شود.

خطیب جمعه تهران گفت: ایران با اصرار بر رفع تحریم ها ثابت کرد ظلم پذیر نیست و زیر بار ظلم نمی رود و انظلام گناه است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در نهایت صبر و استقامت مردم و هدایت های مقام معظم رهبری نتیجه داد و پیشرفت برق آسای علمی ایران و دستیابی به دانش هسته ای برای اهداف صلح آمیز، رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد و آنها را وادار به پذیرش بخش عظیمی از خواسته های هیئت ایرانی کرد.

وی در ادامه به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: نمی دانم بالأخره نظام وهابیت در عربستان کی می فهمد که کارش اشتباه است چقدر جنایت و آدم کشی؟ خداوند ان شاء الله آنها را هشیار و بیدار کند تا دست از این جنایت عظیم بردارند.

خطیب جمعه تهران افزود: وضع عراق و سوریه نیز همین طور است و وضع متشنجی است و گاه گاهی در مراحلی پیشرفت هایی نصیب نیروهای عراق و سوریه می شود اما داعش جنایات مجددی می کند، دعا می کنیم خداوند ظلم ظالمان را به خودشان برگرداند و این گروه خائن و جلاد را هر چه زودتر نابود سازد.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه گفت: مسئله توافق یک مسئله خاص خودش است، مسئله ای است که برکاتی نیز دارد اما معنای توافق این نیست که فکر کنیم تمام شد و ما دیگر با آمریکا آشتی کردیم، این طرز فکر خیلی غلط است.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار به خطر اختلاف توجه کردند، اختلاف سومین عذابی است که خداوند در قرآن مطرح می کند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: بر اثر این اختلاف مشت هایی که باید بر سر دشمن کوبانده شود بر سر یکدیگر کوبانده می شود که ایشان خطر اختلاف را متذکر شدند و فرمودند به مقدسات اهل سنت نباید اهانت کرد و اگر کسی اهانت کند از ما نیست و بداند گرفتار انحراف شده است.

وی افزود: آن تشیعی که در لندن سخنانی می گوید به هیچ وجه ارتباطی با شیعه ندارد و قطعاً‌ آنها عوامل آمریکا هستند که می خواهند اختلاف شیعه و سنی را تشدید کنند.

خطیب جمعه تهران گفت: خطر مهمی دیگری که ایشان بیان فرمودند این بود که هشدار دادند آمریکا بعد از اینکه از این کشور به برکت انقلاب اسلامی اخراج شد حالا بنا دارد برگردد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: می خواهد برگردد و نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را اعمال کند اما مقام معظم رهبری فرمودند ما جلوی این نفوذ را خواهیم گرفت و این نفوذ را به روی آنها بستیم و برای همیشه خواهیم بست.

وی گفت: آنها در کشورهای منطقه و اسلامی می خواهند نفوذ کنند و خیال می کنند با این توافق یک راهی را برای ورود پیدا کرده و می توانند کارهایی بکنند اما کور خوانده اند، آمریکا و کشورهای همراه آن بدانند که ما دست از حمایت از مقاومت و بالأخص فلسطین برنخواهیم داشت.

خطیب جمعه تهران افزود: همچنین ایشان به یکی از توطئه های خطرناک استکبار اشاره کردند که برغم اینکه 70 - 80 درصد مردم در کشورهای اسلامی گرایش دینی دارند اما در همان کشورها رادیو و تلویزیون در جهت دینی حرکت نمی کند.

وی ادامه داد: استکبار یک امپراتوری عظیم رسانه ای درست کرده و حقایق را تحریف و پنهان می کند و دروغ می گوید و مردم را فریب می دهد که باید در این خصوص فکر و اندیشه ای کرد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: من هم در تکمیل فرمایش های مقام معظم رهبری می گویم مردم عزیر ایران؛ ساده اندیشی است اگر فکر کنیم این شیطان بزرگ عوض شده است، آمریکا شیطان بزرگ است و دشمنی آن با ما پا برجاست.

وی ادامه داد: آمریکا دشمن اسلام است، برای اینکه اسلام قدرت پوشالی و خیالی او را در هم شکسته است و آمریکا با این اسلام سازش نمی کند و دشمنی می کند، حواسمان جمع باشد.

خطیب جمعه تهران افزود: آمریکا می داند اگر بخواهد سلطه سیاسی خود را تجدید کند باید از طریق سلطه فرهنگی وارد شود و فرهنگ این کشور را تغییر بدهد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: لذا در فکر است که البته این فکر خام است و این آرزو را با وجود رهبری و ملت بیدار به گور خواهد برد اما او در فکر است، اکنون که از در بیرون شده از دریچه وارد شود.

وی افزود: مسئله توافق یک مسئله خاص خودش است، مسئله ای است که برکاتی نیز دارد اما معنای توافق این نیست که فکر کنیم تمام شد و ما دیگر با آمریکا آشتی کردیم، این طرز فکر خیلی غلط است. برائت ستون دین است.

خطیب جمعه این هفته تهران گفت: اگر ظلمی به مظلومی در گوشه ای از دنیا صورت می گیرد، مسلمانی با خبر شود و راضی باشد در آن خون شریک است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: آمریکا با این همه جنایاتی که می کند و دست بردار هم نیست و از اسرائیل آدمکش، فلسطینی کش و خونریز و جلاد حمایت می کند، آیا می توان با آن کنار آمد و فرهنگ آن را پذیرفت.

وی ادامه داد: مگر می شود با فرهنگ آمریکا سازش کنیم، آمریکایی که جنایات فراوان در خود ایران کرده است و قابل احصاء هم نیست.

امام جمعه موقت تهران افزود: هواپیما را ساقط و مسافران آن را مظلومانه می کشد و به قاتل آن جایزه می دهد و شاه را در 28 مرداد بر می گرداند، آیا با این آمریکا می شود سازش کرد؟

وی در پایان با اشاره به حلول ماه ذیقعده افزود: دهه کرامت، ولادت با سعادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) و سالروز ورود آزادگان به کشور را تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه وقتی آزادگان وارد کشور شدند موج بزرگی در کشور ایجاد شد ادامه داد: این عزیزان خیلی به گردن ما حق دارند و خیلی صبر و استقامت کردند و حتی یک قدم نیز از مسیر حق منحرف نشدند.

امام جمعه موقت تهران افزود: آنها برای ما الگو و حجت هستند و ما نیز باید در این مسیر استقامت کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه به سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و محمد بن زکریای رازی اشاره کرد و گفت: پزشکان خیلی حرمت دارند و در واقع سه عنصر در نظامند که رکن جامعه هستند؛ یکی حاکم عادل، دیگری فقیه ربانی و سوم پزشک دلسوز و خدمتگزار .

وی افزود: پزشکان خیلی مقام دارند و به همین نسبت نیز خیلی مسئولیت دارند و امر پزشکی؛ امر بسیار مهمی است که عهده دار علم ابدان هستند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: پزشکان دلسوز و فداکار در جامعه زیادند و گاهی یک پزشک برای تشخیص یک بیماری ساعتها باید وقت بگذارد بنابراین در دادن نسخه، پزشکان عجله نکنند و دقت کنند چرا که با جان مردم نمی شود بازی کرد و اگر پزشکی اشتباه کند گناهی عظیم مرتکب شده است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: گاهی بیمارانی مراجعه می کنند که وضع مالیشان خوب نیست و مستضعفند و هزینه های معالجه اعم از ویزیت، عمل جراحی و هزینه های بیمارستان سنگین است، اگر با چنین بیمارانی مواجه شدند کمکشان کنند.

وی در پایان به سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان اشاره کرد و گفت: این درسی به ما می دهد بعد از اینکه رضا خان فرار می کند، کشور در سلطه اجانب قرار می گیرد، این کجا و نظام جمهوری اسلامی ایران کجا که این همه توطئه شد و دشمنان دست به دست هم دادند که ایران و انقلاب را ساقط کنند اما به خواست خدا مأیوس و ناامید شدند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه نخست با توصیه نمازگزاران و مؤمنان به رعایت تقوای الهی و تفکر و تدبر در آیات و نشانه های خداوند گفت: عقل ، اشرف مخلوقات الهی است و حضرت پیامبر اعظم اسلام (ص) به دلیل اینکه تجسم عقل کامل بودند اشرف مخلوقات نامیده شدند.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی افزود: انسان مؤمن در همه رفتارها، حرکات و سکنات خود همواره تفکر و تعقل دارد و مبانی الهی آن را در سایه تفکر، تقویت می کند.


وی گفت : اما کسانی که دچار هوای نفس هستند این عقل را به اسارت می کشند و اجازه نمی دهند که دنیای تفکر با عقل آنها به راه سعادت برسد و همواره راه شقاوت را طی می کنند اما کسانی که در تفکر خود به تعقل هم روی می آورند در سایه هدایت الهی راه سعادت را به خوبی تشخیص می دهند.


امام جمعه موقت تهران افزود: انسان بالاترین امتیاز خود را با عقل به نمایش می گذارد و وقتی حضرت جبرئیل (ع) به حضرت آدم (س) پیام می آورد که از میان عقل، دین و حیا یک موضوع را انتخاب کند حضرت آدم (س) عقل را بر می گزیند و زمانی که حضرت جبرئیل به حیا و دین دستور می دهد به بالا برگردند آنها می گویند ما هر جا عقل باشد خواهیم بود و تابع عقل هستیم.


آیت الله موحدی کرمانی گفت: کسانی که از نعمت عقل و تفکر به خوبی حراست می کنند راه سعادت را همواره بر می گزینند و همه رفتارها و کردارهای آنها رنگ خدایی می گیرد.


وی افزود: عبادت بدنی و جسمی ارزشمند است اما ارزش عبادت تفکر و تعقل بالاتر است و کسانی که با تدبر در آیات الهی و تفکر و تعقل عبادت می کنند ارزش کارشان بسیار بیشتر است که در آیات قرآن کریم و روایات هم بر این موضوع بسیار تأکید شده است.


خطیب جمعه تهران گفت: حضرت امام رضا (ع) با بیان اینکه عبادت تنها نماز و روزه نیست ، می فرمایند عبادت همانا کثرت تفکر و تعقل درباره اوامر الهی است ، بنابراین اگر عبادات جوارح با تفکر و تعقل همراه شود ارزشی بسیار بالاتر دارد.


آیت الله موحدی کرمانی افزود: انبیای الهی هم آمده اند تا انسان را به تفکر و تعقل وادارند تا در سایه این تفکر خداشناس و پیغمبر شناس و حق شناس شوند و بتوانند راه سعادت را از راه شقاوت به خوبی تشخیص دهند.


امام جمعه موقت تهران گفت: ارزش کار حضرت ابراهیم (ع) نه شکستن بت ها بلکه شکستن جایگاه بت ها در ذهن، فکر و اندیشه بت پرستان بود و زمانی که آنها به حضرت ابراهیم (ع) گفتند که چرا بت های ما شکسته شده است ، ان حضرت فرمودند بروید از خود بت ها بپرسید و اینجا بود که انها را به فکر واداشت و سرشان را پایین انداختند.


وی گفت: کسانی که به عقل میدان ندادند در حادثه عاشورا در جبهه کفر قرار گرفتند مانند عمر بن سعد که گرفتار شیطان شد اما در همین روز تفکر و تعقل حضرت حر بن یزید ریاحی را می بینیم که راه سعادت را به خوبی تشخیص داد و در جبهه حق قرار گرفت و به سعادت رسید.


خطیب جمعه تهران افزود: اگر به عقل میدان دهیم می توانیم در سایه تفکر از شر هوی و هوس و اندیشه های باطل جدا شویم، اما اگر به عقل میدان ندهیم دفینه های عقل انسانی ظاهر نخواهد شد و انسان نمی تواند از این نعمت بهره مند شود و به سعادت برسد و ما هم باید بدانیم که آیا در تفکر ما عقل حضور دارد یا نه؟





آیت الله موحدی کرمانی گفت: اگر اعمال، رفتار و تفکر ما همراه با تعقل باشد عبادت خدا خواهیم کرد و اما اگر عقل را حبس کنیم پیرو هواهای شیطانی خواهیم شد.


وی افزود: حضرت علی (ع) می فرماید هر کسی که عاشق موضوعی شد، این عشق چشم او را کور می کند و دل او را مریض خواهد کرد و باید هر روز محاسبه نفس کنیم و ببینیم در چه مسیری قرار داریم و نباید تعصب غلط داشته باشیم.


خطیب جمعه تهران گفت: خداوند پاداش و کیفر خود را بر مبنای عقل قرار داده است و به خاطر همین عقل است که انسان خطاکار را مجازات و کیفر می دهد و انسان مؤمن را پاداش خواهد داد.


آیت الله موحدی کرمانی افزود: باید تلاش کنیم هرگز اسیر هوی و هوس نشویم و راه های غلبه بر هوی و هوس و خواسته های شیطانی را پیدا کنیم و در سایه تعقل بتوانیم بر این هواهای نفسانی غلبه کنیم.


وی گفت: حکمتی که خداوند به حضرت لقمان آموخت این بود که حضرت لقمان همواره به دنبال یادگیری روش های غلبه بر هوای نفس بود و خداوند هم به او عنایت داشت و ما هم باید با حکمت و تعقل در برابر راه های باطل بایستیم و راه حق را طی کنیم.


خطیب جمعه تهران افزود : اگر انسان می خواهد گناه کند به این بیندیشد که چقدر تحمل عذاب الهی و آتش جهنم را دارد و آیا ارزش دارد که انسان کرامت خود را به گناهی بفروشد و با ارتداد در مسیری قرار گیرد که ارزش آن از حیوان هم پست تر خواهد بود و آیا می ارزد که انسان کرامت خود را از دست بدهد و سقوط کند؟


آیت الله موحدی کرمانی گفت: یاد مرگ و سفر آخرت و قیامت ما را می تواند در این مسیر کمک کند و حتماً اگر تعقل و تفکر کنیم خداوند هم ما را یاری خواهد کرد.

جمعی از نمازگزاران در پایان مراسم نماز جمعه این هفته تهران در مخالفت با بازگشایی سفارت انگلیس؛ راهپیمایی کردند.

این نمازگزاران همچنین با شعارهای مرگ برانگلیس ، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ؛ انزجار خود را از جنایت های انگیس در کشورمان و جهان اسلام اعلام کردند.

۱۳۹۴/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...