نسخه چاپی

افت دما در سواحل شمالی كشور

مدیر پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنك شمالی، ضمن كاهش دما در نوار شمالی كشور، بارش باران در استان‌های گیلان، گلستان و خراسان شمالی و رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از نسیم، احد وظیفه تاکید کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می شود، از اینرو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و در روزهای شنبه و یکشنبه در استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش متناوب باران گاهی همراه با رعدوبرق رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده و شدت بارندگی روز جمعه دراستان گیلان، گلستان و خراسان شمالی و روز شنبه در استانهای گیلان، گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود. دریای خزر نیز روزهای جمعه و شنبه مواج است.

طی سه روز آینده وزش باد درشرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخی مناطق بویژه در زابل، با گرد وخاک همراه خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و وقوع رعدوبرق موقتی، بارش پراکنده و وزش باد در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب شرق فارس و احتمالا جنوب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نمی باشد.

همچنین در بعضی ساعات سه روز آینده وقوع پدیده بادو گردوخاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

۱۳۹۴/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...