نسخه چاپی

امضای برجام راه نفوذ آمریكا در كشور است

عضو شواری مركزی فراكسیون اصولگرایان مجلس گفت: اگر توافق نامه به تصویب رسد و امضا شود راه نفوذ آمریكا در ایران باز خواهد شد.

به گزارش نما، حجت السلام سید محمود نبویان، در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، در رابطه با هشدار مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ غرب به داخل کشور گفت: متاسفانه در مقایسه کردن داده ها و ستانده های برجام اصلا این توافق نامه همسو با خطوط قرمز رهبری تدوین نشده است.



وی در ادامه بیان کرد: در لوزان از منافع ملت بسیارعقب نشینی شده بود چند برابر بیشتر از لوزان در منافع ملت در برجام واگذار و عقب نشینی شده است.



عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه تصریح کرد: مهمترین خطوط قرمز های ملت که از زبان مقام معظم رهبری بیان شده بود در برجام رعایت نشده است مثلا رهبری بیان فروموده بودند که تحقیق و توسعه نباید کند و نه متوقف شود اما در بررسی ها مشخص شده که هفده مورد وجود دارد که هم تحقیق و توسعه هم کند و متوقف شده است این درحالی است که تحقیق و توسعه راهی در جهت پیشرفت کشورها به شمار می رود.



وی در ادامه به برداشتن تحریم ها اشاره و بیان کرد: تمام تلاش ها این بود که باید تحریم ها در نتیجه مذاکرات برداشته شود و غرب در متن برجام صریحا اعلام کرده که تحریم ها سریعا برداشته نمی شوند بلکه برداشتن آنها منوط به انجام فرایندی صورت می گیرد که در آن فرایند راستی آزمایی بر عهده آژانس نهاده شده که این سازمان نه عادل است نه مستقل و حتی قرار داد محرمانه ای که میان ایران و آژانس بسته شده اما این قرار داد محرمانه به کنگره برده شده است.



نبویان تصریح کرد: در متن برجام تصریح شده است که در برداشت تحریم ها باید اول ایران اقدامات خود را انجام دهد و بعد آژانس راستی آزمایی کند در نهایت غرب نتیجه بگیرد که تحریم ها علیه ایران را بردارد یا خیر؟



نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان این مطلب که دسترسی به اماکن نظامی که حیثیت و امنیت کشور محسوب می شود بیان کرد: در سه مورد در توافق برجام اجازه دسترسی به اماکن نظامی بصورت وسیع داده شده است.



وی افزود: در مورد کالاهای دو منظوره که در کشتیرانی از این کالاها استفاده می شود و دستگاه این کالا را برای تحقیق و توسعه در دانشگاه و حتی در استفاده در دوربین های با سرعت بالا نیازمندیم وارد کردن این کالا دو منظوره را منوط به این کردند که این کالاها با اجازه کمیسیون مشترک به داخل کشور بیاید که این کمیسیون هشت عضو دارد که یکی از آن هشت کشور ایران است و مسئولان تیم مذاکره کننده اجازه و تعهد داده اند که کشور دوبی حق دارد در این خصوص ورود و استفاده درست از این کالا راستی آزمایی کند و در نهایت گزارش خود را به کمیسیون مشترک ارائه دهد.



نبویان تصرح کرد: با تعهدات تیم مذاکره کننده همه کشورها به جز آژانس می توانند ایران را بازرسی کند و این تعهد یعنی اینکه امنیت کشور زیر سوال می رود و این تعهدات مخالف با اصول 153 قانون اساسی است که در این اصل آورده شده است تسلط دشمن بر اقتصاد و صنایع ممنوع است.



وی گفت: برجام قابل دفاع نیست و باید رد شود و در واقع قرار بود این برجام پلی شود تا آمریکا بر تمام کشورمان تسلط داشته باشد چرا که امروزه تسلط، تسلط نظامی نیست وقتی که طرف مقابل مذاکره بیان می کند می خواهم تمام نقاط بنادر، کشتیرانی و اقتصاد و صنایع را بازرسی و نظارت کنم به معنای سلطه بر ایران است و با امضای برجام سلطه هدف آمریکا بر کشور حاصل خواهد شد.



نبویان در ادامه به هشدار مقام معظم رهبری در چند روز اخیر اشاره و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمایش درستی فرمودند که غرب بویژه آمریکا می خواهد از طریق مسائل هسته ای بر ایران نفوذ کنند.



وی بیان کرد: بر برجام چند نکته فرهنگی نیز مترتب است یکی از مسائل فرهنگی این است که رئیس اجرایی کشور بیان کرده است که آب، شغل و دیگر موارد مملکت منوط به مذاکره است و باید به توافق برسیم تا مشکلات اقتصادی کشورحل و فصل شود این بدان معنا است که تا زمانی که با آمریکا رابطه نداشته باشیم مشکلات کشور حل شدنی نیست.



وی افزود: اگر حل مشکل ما این است پس باید آمریکا دیگر دشمن ما نباشد و از آنجایی که مشکلات ما از طریق دوستی با آمریکا حل می‌شود ضرورت دارد با آنها دوستی کنیم و در اینجا اینکه امام فرموده آمریکا دشمن شماره یک مسلمانان جهان است امام بار دیگر اشتباه کرده است.



به گفته نبویان رابطه با آمریکا شعار نه شرقی و نه غربی در دوستی با آمریکا اشتباه است و تا کشوری غربی نشود و با آمریکا فرانسه و آلمان ارتباط دوستی برقرار نکند مشکل اقتصادی کشور برطرف نخواهد شد و با اقداماتی که مسئولان امروز انجام می دهند تمام ارزش های انقلاب زیر سوال می رود.



نماینده مردم تهران در خانه ملت تصریح کرد: ایجاد رابطه با آمریکا پیامی به تمام مبارزین دنیا علیه استکبار است که شما باید بر سر جای خود بنشینید ایران بعد از این همه سال تازه فهمیده است بدون ما مشکلاتش حل نمی شود.



وی با تأکید بر این مطلب که پیامدهایی که پیش روی ملت و کشور ایران قرار دارد پیامدهای سنگینی است، افزود: با این اوصاف ما دیگر نباید مرگ بر آمریکا و اسرائیل بگوییم و بجای شعار باید رابطه مناسب با این کشور برقرار کنیم در حالی که ما با او مشکل نداشتیم او بود که شاه ما را گرفت و پول های ایران بلوکه کرد اما ما مشکل با آمریکا داریم و آن مشکل این است که در منطقه گوش به فرمان دستورات امریکا نیستیم لذا در جهت ایجاد ارتباط با آمریکا ضرورت ندارد از فلسطین و حزب الله دفاع کنیم اسلام حرفی را زده است و نباید تابع اسلام شد و اگر تابع اسلام شوید مشکلات اقتصادی به دلیل تبعیت از اسلام است هیچ وقت حل نخواهد شد.



وی بیان کرد: در داخل منطقه در ارتباط ایجاد کردن با آمریکا باید حرف های او را گوش کنیم اگر به دنبال این هستیم که مشکلات اقتصادی نداشته باشیم.



نبویان بیان کرد: برخی از روزنامه های غرب‌زده به موضوع ارتباط برقرار کردن ایران با آمریکا دامن می زنند و تقصیری هم ندارند و این افراد فارغ التحصیل انگلستان و غرب هستند و در آمریکا زندگی کرده اند و بهتر است بررسی کنید افرادی که امروز دم از ارتباط برقرار کردن با آمریکا را مطرح می کنند چند درصد از آنها فرزندانشان در آمریکا و انگلیس تحصیل می کنند.



عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: اگر توافق نامه به تصویب برسد و امضا شود راه نفوذ آمریکا در ایران باز خواهد شد.



وی بیان کرد: نمایندگان ما بسیار نمایندگان خوب هستند و انشالله بهترین راه درست را انتخاب خواهند کرد البته باید کار بیشتری انجام دهند برخی از افراد در مجلس متاسفانه ذی نفوذ هستند و بخاطر بدست آوردن منافع در مجلس آینده تأثیر گذاری می‎کنند که توافق نامه امضا و تصویب شود.



عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: معتقدم امضا توافق نامه خدمت به کشور نیست اما این را نباید فراموش کنیم که نمایندگان ما آزاد منش هستند و توصیه می کنم که با دقت برجام را بررسی کنند و به فرمان آقا به گونه ای عمل کنیم که با گردن برافراشته و پیش خدای متعال سرافراز باشیم.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...