نسخه چاپی

درخواست كره شمالی از شورای امنیت

به‌دنبال افزایش تنش در شبه جزیره كره،‌ كره شمالی خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: نمایندگى کره شمالی در سازمان ملل، اوضاع در شبه جزیره کره را نتیجه اقدامات سیاسی، نظامی خصمانه نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی خواند و تاکید کرد: اوضاع در این منطقه فاصله کمی با جنگ دارد لذا از شوراى امنیت درخواست جلسه فورى کرده ایم.

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل با توجه به وقایع اخیر در شبه جزیره کره در نشستی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل گفت: در چهارم آگوست،( چهاردهم مرداد) انفجار بمب در منطقه غیرنظامی کره جنوبی رخ داد و در 10 آگوست، ( 19 مرداد)، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی ادعای ورود غیرقانونی به منطقه غیر نظامی آن کشور و مین گذاری عمدی را مطرح کرد و مدعی شد این اقدامات توسط کره شمالی صورت گرفته است.

آن مایونگ یان ضمن تاکید بر اینکه چنین مسئله ای قطعا واقعیت ندارد، ادعای یاد شده را واهی نامید و گفت: ادعای انفجار مین از سوی کره جنوبی بنا به مقاصد دیگری مطرح شده است.

وی افزود: شواهد نشان می دهد کره جنوبی بلافاصله پس از انفجار مین اقدام به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغات سوء ضد کره شمالی کرده است.
معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفت: این عادتی بد از جانب کره جنوبی است که هر واقعه ناگواری را به کره شمالی نسبت می دهد.

وی همچنین افزود: کره جنوبی با استفاده از چنین دستاویزی عملیات نظامی مشترک با آمریکا را در هفدهم آگوست،( 26 مرداد) انجام داد و در بیستم آگوست،( 29 مرداد) نیز ارتش کره جنوبی اقدام تحریک آمیز غیرقابل تحمل دیگری یعنى شلیک 36 خمپاره به ناحیه استقرار پلیس ارتش کره شمالى را انجام داد.
ان مایونگ یان افزود: با توجه به اقدامات اخیر کره جنوبی، مقامات ارتش کره شمالی با ارسال اولتیماتومی به کره جنوبی هشدار دادند تا آن کشور در مدت 48 ساعت به همه اقدامات تحریک آمیز خود پایان دهد.

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد: به راه انداختن جنگ روانی، اقدامات نظامی و سیاسی ضد کره شمالی فقط به منظور نابودی نظام و ایدئولوژی این کشور و مردمش صورت می گیرد.

وی افزود: شب گذشته در نشستی اضطراری که با حضور مقامات ارشد کره شمالی صورت گرفت، فرمان آماده باش داده شد و نیروهای خط مقدم مرز دو کره در حالت آماده باش نظامی قرار گرفته اند تا از هرگونه اقدام ناگهانی جلوگیری شود.

ان مایونگ یان بار دیگر وضع کنونی در شبه جزیره را اقدامی از پیش طراحی شده و تبلیغات سوء کره جنوبی و مانورهای نظامی اخیر کره جنوبی را با هدف انهدام دولت کره شمالی و تصرف پیونگ یانگ توصیف کرد.

وی همچنین گفت: اگر کره جنوبی به اولتیماتوم های ما پاسخ ندهد، مقابله نظامی غیر قابل اجتناب خواهد بود.
معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل در پایان گفت: دقایقی پیش در تماسی با رئیس شورای امنیت، برگزاری نشستی فوری و رسیدگی به وضع شبه جزیره کره را خواستار شده ایم.

دبیرکل سازمان ملل نیز روز جمعه در بیانیه ای دو طرف را از هر گونه اقدامی که به افزایش تنش ها منجر شود، برحذر کرد.
بان کی مون که از سال 2004 تا 2006 سمت وزیر خارجه کره جنوبی را به عهده داشته است، با ابراز نگرانى عمیق از وضع کنونى، کره شمالی و جنوبی را به گفتگو برای کاهش تنش ها فراخواند.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...