نسخه چاپی

می‌خواستیم به ایران حمله كنیم اما نتونستیم

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه ملی اسرائیل افشا كرد كه اسرائیل در سه سال متوالی ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تصمیم راسخی برای حمله به ایران داشت اما "زمان مناسب برای حمله فراهم نشد"

به گزارش نما به نقل «نسیم»، ایهود باراک، وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی جزئیات تاز ای درباره تصمیم اسرائیل برای حمله به تاسیسات ایران در سال های 2010، 2011 و 2012 افشا کرد و گفت که علی‌رغم این که وی و نتانیاهو می خواستند چنین کاری انجام شود نتوانستند.
وی در گفتگو با تلویزیون ملی اسرائیل در برنامه ای که جمعه شب پخش شد، اظهار داشت که در سال 2010، وی و نتانیاهو آماده حمله به ایران بودند اما رئیس ستاد مشترک نیروهای اسرائیل گفت که اسرائیل "فاقد توانایی‌های عملیاتی" است.
در سال 2011، دو وزیر کلیدی اسرائیل در لحظات اخر منصرف شدند و در سال 2012 هم به خاطر رزمایش مشترک امریکا و اسرائیل و دیدار وزیر دفاع آمریکا از اسرائیل، فرصت این اقدام فراهم نشد. وی اظهار داشت که دو وزیری که در سال 2011 از حمله به ایران منصرف شدند موشه یلعون و یووال استاینیتز هستند، دو فردی که امروز بیشترین اظهارات درباره حمله نظامی به ایران را دارند.
در حال حاضر تمامی کارشناسان اسرائیلی می گویند که حمله به ایران به خاطر در جریان بودن فرایندهای دیپلماتیک ممکن نیست و از نظر تکنیکی نیز حمله به ایران نسبت به سال 2012 چالش برانگیز تر است.
باراک گفت که در سال 2012 تصمیم داشتیم این کار را بکنیم، به خاطر دارم که از لئون پانته‌آ خواسته شد که مانور مشترک را به تاخیر بیاندازد اما زمان مناسب برای حمله فراهم نشد.
وی افزود که در سال 2011، نتانیاهو با او و لیبرمن موضوع (حمله به ایران) را در جریان گذاشت، سپس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و یلعون و استاینیتز همگی مواففت کردند. اما رهبران نظامی پیچیدگی حمله به ایران را توضیح دادند و این باعث شد دو وزیر منصرف شوند.
وی افزود: اگر این دو وزیر رای‌شان عوض نمی شد، اکثریت آرا برای حمله به ایران به دست می امد و ما احتمالا کابینه را متقاعد می کردیم.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...