نسخه چاپی

تاكید موریتانی - ایران برتعمیق روابط دو كشور

محمد ولد فال رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی - ایران و هیات همراه بعدازظهر امروز در دیدار دكتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بر تعمیق روابط دو كشور تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري صدا و سيما؛ در اين ديدار ابتدا دكتر لاريجاني با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه موجود از جمله رويكردهاي پارلماني براي گسترش روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف گفت: ارتباطات پارلماني در بسط و تعميق مناسبات فيمابين دو كشور مسلمان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي موريتاني در زمينه هاي مختلف سياسي ، اقتصادي و فرهنگي تأثير گذار است.

وي افزود: مجلس شوراي اسلامي از توسعه روابط و همكاري هاي دو كشور در سطوح مختلف حمايت مي کند.

لاريجاني در ادامه با تقدير از مواضع كشور موريتاني در قبال تحولات جهان اسلام بويژه موضوع فلسطين گفت: جمهوري اسلامي ايران از تمام ملل مسلمان كه تحت ستم قرار گرفته اند از جمله آرمان فلسطين دفاع و حمايت مي کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات مبتلا به جهان اسلام در عصر حاضر خاطر نشان ساخت: تاكيد هميشگي بنيانگذار انقلاب و نيز رهبر معظم انقلاب ،؛ حفظ اتحاد بين فرق اسلامي و پرهيز از قرار گرفتن در دام تفرقه و توطئه هاي دشمنان اسلام بوده است.

وي افزود: جريان هاي افراطي و تروريستي که در حال حاضر در سرزمين هاي اسلامي به ارتكاب جنايات مختلف مي پردازند مشكوك است و رهبران كشورهاي مسلمان بايد توجه كافي براي بازگشت عالم اسلام به مسير وحدت و همبستگي از خود نشان دهند.

در ادامه اين ديدار محمد ولد فال رئيس گروه دوستي پارلماني موريتاني - ايران ، هدف از سفر خود و هيات همراه را انتقال پيام رئيس مجلس و وزير خارجه اين كشور مبني بر تاكيد و اصرار موريتاني بر تحكيم روابط با جمهوري اسلامي باشد گفت: اراده مقامات عالي کشور موريتاني بر لزوم توسعه بيش از پيش مناسبات سياسي ، اقتصادي و فرهنگي با كشوري تعلق دارد كه در جهان اسلام به اتخاذ مواضع اصولي و انقلابي و حفظ عزت و كرامت ملل مسلمان شهرت دارد.


وي افزود: موريتاني با برخورداري از منابع گوناگون خدادادي ، ظرفيت و آمادگي لازم براي سرمايه گذاري و فعاليت مشترك با طرح هاي ايران را دارد و مردم مسلمان موريتاني علاقه زيادي به گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران بويژه در زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي از خود نشان مي دهند.

رئيس گروه دوستي پارلماني موريتاني - ايران در ادامه ، مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال موضوعات حساسيتي جهان اسلام همچون فلسطين و مقابله با ايدئولوژي گروه هاي افراطي تكفيري را الگويي براي کشور متبوع خود خواند و بر افزايش همكاري ها در اين زمينه نيز تاكيد كرد.

وي افزود: رئيس جمهور موريتاني در اقدامي صحيح ، اقدام به انهدام سفارت رژيم صهيونيستي و اخراج سفير اين رژيم در پاسخ به جنايات صهيونيست ها عليه مسلمانان فلسطيني کرد.

در اين ملاقات جواد جهانگيرزاده رئيس و سيد عنايت الله هاشمي عضو گروه دوستي پارلماني ايران - موريتاني حضور داشتند.

۱۳۹۴/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...