نسخه چاپی

شعار «مرگ بر انگلیس» همچنان در سفارت این كشور در تهران

وزیرخارجه انگلیس امروز در حالی سفارت این كشور در تهران را بازگشایی كرد كه تصویری از ملكه الیزابت بر دیوار باقی مانده بود كه شعار"مرگ بر انگلیس" بر روی آن نقش بسته بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشت: وزیرخارجه انگلیس امروز در حالی سفارت این کشور در تهران را بازگشایی کرد که تصویری از ملکه الیزابت بر دیوار باقی مانده بود که شعار"مرگ بر انگلیس" بر روی آن نقش بسته بود.

این نشریه با تاکید بر این تصویر سمبلیک تلاش کرد تا عمق نفرت ایرانی ها را از سیاست های دولت انگلیس در قبال مردم و کشور ایران طی تاریخ نشان دهد.

به گزارش این نشریه فیلیپ هاموند در حالی درهای سفارت را در تهران بازگشود که همچنان تصویری از ملکه الیزابت که به زبان عربی بر روی آن شعار "مرگ بر انگلیس" نوشته شده است بر دیوار سفارت باقی مانده است.

امروز به طور همزمان سفارتخانه های انگلیس و ایران پس از 4 سال تعطیلی در تهران و لندن بازگشایی شدند.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در مراسم بازگشایی سفارت این کشور در تهران در جمع خبرنگاران گفت که هیچ محدودیتی در مورد آنچه که انگلیس و ایران می‌توانند با یکدیگر به آن دست یابند وجود ندارد، هرچند آن‌ها همیشه با هم موافق نخواهند بود.

وی در سخنان خود حادثه‌ای که 4 سال پیش به تعطیلی سفارت انگلیس در تهران منتهی شد را «یک نقطه تیره» توصیف کرد، اما عنوان داشت که از زمان انتخاب رئیس جمهوری روحانی، شرایط «به طور مستمر و گام به گام بهبود یافته است».

هاموند امروز چندین دیدار با مقامات عالی کشورمان برگزار کرد و در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود شرکت کرد. وی صبح فردا با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهد کرد.

۱۳۹۴/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...