نسخه چاپی

رمزگشایی از كشف جسدسوخته در بندر لنگه پس از 47روز

عکس خبري -رمزگشايي از کشف جسدسوخته در بندر لنگه پس از 47روز

عاملان قتل و به آتش كشیدن جسد مرد جوان در بندر لنگه در حالی شناسایی و دستگیر شدند كه اخبار متناقضی در خصوص این جنایت منتشر شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ این سه تن که با همکاری مقامات قضایی و انتظامی استان آذربایجان غربی در شهرستان مهاباد به دام پلیس افتادند در بازجویی ها اتهاماتشان را گردن گرفتند و به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

در حالی که مقامات انتظامی شهرستان بندر لنگه در گفت و گو با خبرآنلاین از سابقه دار بودن سه متهم این پرونده و ارتکاب دو فقره قتل دیگر از سوی آنها در شهرستان های دیگر خبر دادند، سایت های محلی این استان به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه تعداد قتل های ارتکابی از سوی این سه متهم را 7 فقره اعلام کرده اند.

با این حال مشخص شده متهمان مرد دیگری به نام حمید را نیز در بندر لنگه به قتل رسانده و جسدش را به شیوه مشابهی آتش زدند.

رمز گشایی از پرونده «جسد سوخته در بندر لنگه»در حالی 47 روز پس از کشف جسد صورت گرفت که بر اساس این گزارش سه متهم این پرونده به نام های یاسر، سید ضیاالدین و میرعلی دو تن از ساکنان بندر لنگه که حمید و شریف نام داشته اند را به قتل رسانده و اجسادشان را سوزانده اند. با این حال جسد سوخته ای که نیمه مرداد ماه امسال در حاشیه روستای باوردان توسط اهالی پیدا شد متعلق به یکی از اتباع افغانستان به نام شریف بوده است.

در گزارشی که سایت لنگه نیوز از سایت های محلی استان هرمزگان منتشر کرده، آمده است که یکی از اجساد سوخته متعلق به فردی افغان به نام "شریف" بوده است که نگهبان یک ساختمان در بندرچارک بود و جسد دوم نیز متعلق به فردی به نام حمید بوده که پیمانکار یک شرکت در بندر لنگه بوده است .

سرهنگ حافظی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر لنگه در خصوص جزئیات دستگیری این قاتلان گفت: در تاریخ ۱۵ مرداد جسد مجهول الهویه ای در بندرلنگه کشف شد که به شکل بسیار بدی سوزانده شده بود و نیروی انتظامی نیز با توجه به اینکه جسد سوخته بود و قابل شناسایی نبود سرنخ مناسبی برای دستگیری قاتل و یا قاتلان نداشت.

وی ادامه داد: در حالی که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار نیروهای انتظامی شهرستان قرار داشت گزارشی از پاسگاه مغویه آمد که حکایت از کشف خودروی واژگون شده ای داشت که هیچ راننده و سرنشینی نداشته و حتی مردم نیز از سرنوشت راننده این خودرو خبری نداشتند.

گزارش های مردمی در خصوص سرنوشت این خودرو و راننده اش حاکی از آن بود که این خودرو متعلق به فردی به نام حمید از اهالی شهرستان ارومیه است که پیمانکار یک شرکت در بندرلنگه بوده. ادامه تحقیقات پلیس نشان می داد تلفن همراه حمید از روز قبل خاموش شده و خانواده اش ازسرنوشت نامعلوم او نگران هستند.

تحقیقات کاراگاهان در ادامه آنها را به سه تن از کارگرانی که در کارگاه حمید مشغول به کار بودند هدایت کرد که هر سه تن آنها نیز پاسخگوی تلفن شان نبوده و اثری نیز از آنها نبود.

پس از آنکه پلیس سرنخ هایی را به دست آورد که نشان می داد این سه تن عاملان این جنایت هستند با هماهنگی دادستان ارومیه هر سه آنها دستگیر و برای بازجویی به بندر لنگه منتقل شدند.

این سه تن در بازجویی ها ضمن اعتراف به قتل های جداگانه حمید و شریف ، انگیزه شان از قتل صاحب کارشان حمید را اختلاف حساب های مالی عنوان کردند.

بر اساس اظهارات معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی بندر لنگه متهمان که کارگر مقتول بودند در پی اختلاف حساب با او تصمیم به قتلش گرفته و پس از ارتکاب جنایت، جسد او را به بیابانهای اطراف بندر کنگ برده و در نزدیکی یک قبرستان پس از ریختن بنزین بر روی مقتول جسدش را به آتش کشیدند.

در پی اعترافات متهمان کارآگاهان به محلی که این سه تن ادعا می کردند جسد حمید را در آنها آتش زدند، رفته و موفق به کشف استخوانهای او شدند. کاراگاهان استخوان های جسد حمید را در حالی پیدا کردند که دست هایش با سیم از پشت بسته شده بود.

متهمان هم چنین در ادامه اعترافاتشان عنوان کردند که پس از قتل حمید و به آتش کشیدن جسد ش قصد خروج از شهرستان را با خودرو شخصی حمید داشته اند اما خودرو در بین راه واژگون شد و آنها نیز از صحنه متواری شدند.

ماجرای کشف جسد سوخته در بندر لنگه اما به همین جا ختم نشد چون این سه متهم به جز حمید ،یک تبعه افغانی به نام شریف را نیز به قتل رساندند و جسدش را سوزاندند.

سرهنگ حافظی دراین خصوص گفت: شریف نگهبان یک ساختمان در بندرچارک بود و کلید منزل داماد یکی از قاتلان در دستش امانت بود.این سه قاتل وقتی متوجه می شوند که داماد در مسافرت است به شریف مراجعه می کنند تا کلید منزل را دریافت کنند و با توجه به اینکه صاحبخانه تاکید کرده بوده که کلید را به دست هیچ کسی نده ، قاتلان وقتی مقاومت شریف را می بینند وی را با ضربات چاقو مجروح می کنند و پس از خفه کردن شریف ، آن را به باوردان منتقل و جسدش را به آتش می کشند.

سرهنگ حافظی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر لنگه تعداد قتل های ارتکابی از سوی این سه تن را 7 فقره اعلام کرد و گفت: متهمان پس از انتقال به آگاهی ارومیه به ارتکاب ۷ فقره قتل اعتراف کردند و در تمامی قتل ها نیز اجساد را سوزانده اند که 2 فقره از این قتل ها در بندرلنگه رخ داده است .

تحقیقات کارآگاهان از سه متهم این پرونده ادامه دارد و پرونده این جنایت در دادسرای این شهرستان تا تکمیل شدن مفتوح است.

۱۳۹۴/۶/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...