نسخه چاپی

فردوسی پور از دخالت بالادستی ها در انتخاب رئیس خبر داد

برنامه نود در شرایطی روی آنتن رفت كه عادل فردوسی پور در معدود برنامه هایی كه به رشته های غیر فوتبال می پرداخت سراغ انتخابات دوومیدانی رفت و از دخالت بالا دستی ها در انتخاب رئیس خبر داد اما زمانی كه مهمان او قصد افشاگری داشت ارتباط خود به خود قطع شد!

به گزارش مهر، در شرایطی که بسیاری منتظر بودند تا فردوسی پور برنامه این هفته اش را به انتخابات فدراسیون فوتبال اختصاص دهد، او وعده هفته آینده را داد و در طول برنامه بارها تاکید کرد که هفته آینده با حضور علی کفاشیان و عزیز محمدی و اگر شرایط فراهم شود محمدحسین قریب، بحث انتخابات فدراسیون فوتبال را بررسی خواهند کرد.

تهیه کننده برنامه 90 که این موضوع را در ابتدای برنامه اش اعلام کرد بارها ابراز امیدواری کرد از سوی مقامات بالادستی دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال نشود و بلایی که سر انتخابات فدراسیون دوومیدانی آمد بر سر فوتبال نیاید. فردوسی پور البته برای تکمیل صحبت هایش به اتفاقی که در انتخابات فدراسیون دوومیدانی افتاده بود اشاره کرد و برای مستند کردن حرف هایش با حسین جلالی یکی از نامزدهای ریاست این فدراسیون تماس گرفت.

حسین جلالی که قبل از این رئیس فدراسیون دوومیدانی بود روی خط تلفنی آمد و با ارائه گزارشی از چگونگی حضور سرپرست و رئیس دوومیدانی قصد داشت در مورد شب قبل از انتخابات و تماس هایی که از سوی مقامات بالادستی با برخی اعضای مجمع گرفته شده بود صحبت کند و دست به افشاگری بزند که تلفن او به طرز مشکوکی قطع شد و البته دیگر برقرار هم نشد تا فردوسی پور مات و متحیر تنها به تکرار جمله همیشگی اش بسنده کند که "ارتباط به شکل خودجوشی قطع شد و امیدواریم مشکل از تلفن باشد".

بررسی بازیها و قضاوت های هفته بیست و ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر از بخش های دیگر برنامه این هفته نود بود که مهمترین آن به دیدار تیم های صبای قم و پرسپولیس اختصاص داشت. ابراهیم میرزابیگی که به عنوان کارشناس داوری در این برنامه حضور داشت سه پنالتی را تایید کرد و اعتقاد داشت پنالتی دوم پرسپولیس درست نبود و سعید مظفری زاده مرتکب اشتباه شده است. عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال صبای قم هم روی خط تلفنی آمد و با بیان اینکه آن حرف ها را بعد از بازی از روی عصبانیت زده است از میرزابیگی به خاطر کارشناسی داوری اش تشکر کرد.

یکی از مهمترین بخش های برنامه این هفته نود به بررسی حکم چهار بازیکن دوپینگی فوتبال اختصاص داشت که البته بخش عمده این بررسی به بازیکنان متهم به دوپینگ استقلال و پرسپولیس تعلق گرفت. در این میان فردوسی پور و کارشناس حقوقی معتقد بودند حکم تذکر کتبی به بازیکنان استقلال و پرسپولیس به هیچ وجه منطقی نیست و این بازیکنان باید محروم می شدند.

احمدرضا براتی که به عنوان کارشناس حقوقی مهمان برنامه نود بود، در این مورد گفت: اصلا اهمیت ندارد که بازیکن از چه ماده‌ای استفاده کرده است. مهم این است که ماده ممنوعه در بدن او هست. مشخص نیست کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال چطور به این نتیجه رسیده که این ماده با یک مکمل وارد بدن بازیکنان شده و از طریق دیگری و با قصد دیگری وارد بدن آن‌ها نشده است؟! وی تاکید کرد بازیکن اگر هم بی خبر باشد چون ماده ممنوع در بدنش هست محکوم است.

با این حال موضوع دوپینگی که کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال رای خفیفی در مورد سه بازیکن استقلال و پرسپولیس صادر کرده است یک موضوع داغ بود که علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال را هم روی خط تلفنی آورد تا از بازیکنانش دفاع کند. او که نشان داده در مجادله با عادل فردوسی پور ید طولایی دارد در قسمتی از حرف هایش به مجری نود گفت که مغالطه می کند که چند لحظه بعد فردوسی پور این جمله را به مدیرعامل استقلال گفت تا فتح الله زاده بگوید: این را من گفتم، تقلب نکن برادر!

مدیرعامل باشگاه استقلال که البته عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز هست با اشاره به انتخابات پیش روی این فدراسیون هرگونه دخالت وزارت ورزش و جوانان و تماس آن با اعضای مجمع برای رای دادن به گزینه مورد نظر این وزارتخانه را رد و تاکید کرد که هیچ تماسی با او برای انجام این کار گرفته نشده است.

سوال نظرسنجی این هفته برنامه نود هم به انتخاب بهترین گل ماه قبل اختصاص داشت که از بین پنج گل منتخب، گلی که فریدون زندی از روی یک ضربه ایستگاهی به تیم فوتبال سایپا زد به عنوان بهترین گل بیشترین رای را به خود اختصاص داد. فردوسی پور در پایان برنامه اش مجددا وعده داده که هفته آینده حضور عزیز محمدی و علی کفاشیان در برنامه قطعی است و رایزنی خواهند کرد تا محمدحسین قریب هم حضور داشته باشد تا به انتخابات فدراسیون فوتبال بپردازند.

۱۳۹۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...