نسخه چاپی

خاطرات محمد دادكان از زندانی شدنش

عکس خبري -خاطرات محمد دادکان از زنداني شدنش

محمد دادكان بین سال های 54 تا 55 زندانی بود. او می گوید به دلیل فعالیت های سیاسی كه داشت، از سوی ساواك دستگیر شد و یك سال در زندان ماند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ دادکان که یادی از آن روزها می کند، درباره خاطراتی که دارد می گوید: «سال 54 بود که من زندانی شدم. موقعی که دانشجو بودم، ته ریش می گذاشتم و به خاطر همین به ما می گفتند بچه مذهبی. آن سال من را به عنوان دانشجوی ورزشکار مذهبی و سیاسی دستگیر کردند.» او درباره علت دستگیری اش توضیح می دهد: «آن زمان من جزو کسانی بودم که اعلامیه های امام خمینی(ره) را توزیع می کردم و در صف مبارزان با رژیم شاهنشاهی بودم. ساواک این موضوع را فهمید و من را دستگیر کرد که نزدیک به یک سال در زندان مشترک ساواک و شهربانی زندانی بودم.»
دادکان همچنین به خاطره جالبش پس از آزادی از زندان اشاره می کند و می گوید: «بعد از اینکه آزاد شدم در اولین جلسه تمرین پرسپولیس که اتفاقا سرمربی آقای پروین بود، شرکت کردم. وقتی رفتند خیلی از دوستان می خواستند من را بغل کنند ولی می ترسیدند. ترس همه از ساواک بود چون آن زمان جهنمی درست کرده بود. بچه ها فکر می کردند شاید یکی از نیروهای ساواک در بین مردم باشد و خلاصه گزارشش را بدهد. تنها کسی که آن روز جرات کرد سمت من آمد محمد رزمجو دروازه بان تیم بود.»

۱۳۹۴/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...