نسخه چاپی

ادعای جدید رئیس MI6 علیه ایران

"جان سایرز" رئیس MI 6 (سرویس اطلاعاتی انگلیس) روز گذشته در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف ادعا كرد كه جاسوسان انگلیسی چهار سال پیش توانسته بودند ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازدارند.

به گزارش مهر رسانه های مختلف جهان هر روز خبرها و ادعاهایی را درباره جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسائل عرصه بین الملل منتشر می کنند که در این گزارش به مهمترین آنها می پردازیم.

ادعای جدید رئیس MI 6 علیه ایران

- به گزارش سوئیس اینفو ، "جان سایرز" رئیس MI 6 (سرویس اطلاعاتی انگلیس) روز گذشته در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف ادعا کرد که جاسوسان انگلیسی چهار سال پیش توانسته بودند ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازدارند.

وی این اظهارات بی سابقه را در نشستی که هفته گذشته در لندن برگزار شد، اعلام کرد و مدعی شد: البته این اقدام در سال 2008 رخ داد، اما ایران از سال 2012 به دوسال دیگر نیاز دارد که به سلاح اتمی دست یابد.


اتهامی جدید علیه دو تبعه ایرانی و چینی

- الجزیره امروز در گزارشی اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا دو تبعه ایرانی و چینی را به همکاری در توسعه برنامه اتمی ایران متهم کرده است.

در این گزارش، اعلام شده که "پرویز خاکی" از اتباع ایرانی ماه می گذشته در فیلیپین بازداشت شده اما "زونگ چینگ یی" همچنان تحت پیگرد قرار دارد. این دو نفر متهم شده اند که به ایران از طریق انتقال برخی مواد که در غنی سازی اورانیوم استفاده می شود، کمک رسانی کرده اند.


شیطنت الشرق الاوسط در روابط تهران و قاهره

- روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی به پوشش کنفرانس خبری "محمد مرسی" و "منصف المرزوقی" روسای جمهور مصر و تونس در قاهره پرداخته و تاکید می کند: رئیس جمهور مصر در پاسخ به مسئله روابط با ایران اعلام کرد که قاهره با هیچ کشوری سر دشمنی و عداوت ندارد.

این در حالی است که در کنفرانس خبری اخیر هیچ اشاره ای به نام جمهوری اسلامی ایران از سوی خبرنگاران و مرسی نشده است. بر این اساس، رئیس جمهور مصر پاسخ فوق را در پاسخ به این سوال خبرنگاران اعلام کرده که از وی درباره اظهاراتش در جده پرسیده بودند که گفته بود مصر و عربستان از حامیان اسلام میانه رو هستند.

این در حالی است که الشرق الاوسط این اظهارات را در واکنش به برقراری روابط با ایران تعبیر کرده و تلاش کرده که تنشها میان ایران و مصر را در سطح بالایی توصیف کند.


مرگ تحلیلگر مصری در حین پخش زنده

- "عادل الجوجری" تحلیلگر و سردبیر مجله الانوار مصر در حین گفتگوی زنده با شبکه الحدث عراق سکته کرد و جان سپرد. گزارشگر این شبکه عراقی اعلام کرده که الجوجری در حین اجرای برنامه زنده روزانه اش در شبکه الحدث عراق دچار سکته شده است.

گزارشگر الحدث همچنین اعلام کرده که الجوجری در آخرین برنامه زنده تلویزیونی اش در حال دفاع از نظام دمشق در برابر اظهارات یکی از مخالفان سوری بوده است.

به گزارش النشره ، الجوجری 56 ساله بود و تلاشها برای نجات وی پس از سکته قلبی اش اثربخش نبوده است.


بهبود روابط مالکی و رئیس پارلمان عراق

- با وجود تنشهایی که اخیرا میان "نوری المالکی" نخست وزیر و "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان عراق درباره مسئله سلب اعتماد از دولت ایجاد شده بود، اما درگذشت مادر همسر النجیفی سردی این روابط را از بین برد.

به گزارش الشرق الاوسط ، النجیفی روز گذشته در مراسم ترحیم مادر همسرش به استقبال هیئتی که از ائتلاف ملی عراق برای ابراز تسلیت آمده بودند، رفته در حالی که در راس این هیئت نوری المالکی حضور داشته است.


نشانه های قطع ارتباط روسیه و نظام اسد!

- به گزارش القدس العربی ، برخی رسانه های صهیونیستی در گزارشهایی سعی دارند این گونه وانمود کنند که مسکو دیگر امیدی به بقای نظام اسد در سوریه ندارد و هم اکنون در صدد یافتن جایگزین برای این نظام است.

آخرین این گزارشها در روز گذشته روزنامه هاآرتض از سوی "عاموس هرئیل" و "آوی یسسخروف" تحلیلگران صهیونیستی نوشته شده که طی آن با برشمردن برخی وقایع از جمله فشار فزاینده جهان عرب بر مسکو در زمینه تغییر موضعش درباره سوریه، آتش زدن پرچم روسیه در برخی پایتختهای عربی، سفرهای مداوم گروههای مخالف سوری به مسکو و لغو قرار داد ارائه چندین فروند هواپیمای آموزشی یاک 130 ، ادعا شده که مقامات روسی بتدریج خود را از نظام اسد جدا می کنند.

۱۳۹۱/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...