نسخه چاپی

چینی ها از انجمن سینمای جوانان ایران بازدید كردند

گروه تولید برنامه «سینمای جهان» شبكه چهار تلویزیون كشور چین از انجمن سینمای جوانان ایران بازدید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، گروه توليد برنامه «سينمای جهان» شبكه چهار تلويزيون كشور چين از انجمن سينمای جوانان ايران بازديد كرد و آرش رصافی معاون توليد و پشتيبانی فنی انجمن سينمای جوانان ايران و حسن دزواره مشاور مديرعامل در امور بين الملل از مهمانان خود میزبانی کردند و ساختار اجرايی انجمن سينمای جوانان ايران را در ابعاد مختلف معرفی كردند.

آرش رصافی در ابتدا گفت: كارگردانان فيلم كوتاه به عنوان هنرمنداني مستقل در هر مركزی و به هر نحوی آموزش سينما ديده باشند، می‌توانند از حمايت های انجمن برای توليد آثارشان بهره مند شوند.

حسن دزواره نيز در ادامه با اشاره به دو جنبه فعاليت های بين المللی انجمن سينمای جوانان ايران، معرفی فيلم های كوتاه توليد شده جوانان ايرانی در عرصه جهانی و برگزاری جشنواره بين المللی فيلم كوتاه تهران را جزو مهم ترين فعاليت های انجمن سينماي جوانان ايران دانست.

وي با اشاره به موفقيت اخير فيلم كوتاه «كودكان ابری» به كارگردانی رضا فهيمی و شانس بالای اين فيلم كوتاه برای حضور در بين نامزدهای نهايی اسكار فيلم كوتاه ۲۰۱۶ و جايگاه شناخته شده و معتبر جشنواره بين المللی فيلم كوتاه تهران در بين فيلمسازان سراسر جهان، به معرفی فعاليت های انجمن سينمای جوانان ايران پرداخت.

چينی ها سينماي ايران را با «بچه هاي آسمان» و «جدايي نادر از سيمين» مي شناسند

همچنین در جریان بازديد مدیران شبكه چهار تلویزیون چين از انجمن سينماي جوانان ایران، مدیران این شبکه از دفتر این انجمن در شیراز نیز بازدید کردند. سيسيليا لی مدیر شبکه چهار چین از وجود اتحاديه فيلمسازي در كشور چين خبر داد و گفت: اين اتحاديه به فعاليت هاي فارغ از آموزش مي پردازد و بيشتر امكاني براي گردهمايي سران سينمايي كشور است.

اين مديرتوليد در كمپاني فيلمسازي «تايگر تيم» آشنايي مردم چين با سينماي ايران را به واسطه فيلم هاي «بچه هاي آسمان» و «جدايي نادر از سيمين» عنوان كرد و گفت: سينماي ايران بسيار در كشور چين و دنيا از شهرت برخوردار و شناخته شده است. هنگامي كه از سينماي ايران سخن به ميان مي آيد همه از فيلم هاي نامبرده ياد مي كنند.

۱۳۹۴/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...