نسخه چاپی

احتمال سیل و آبگرفتگی معابر در 13استان

مدیركل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای یكشنبه و دوشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، كردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی بطور متناوب رگبارهای موقتی باران، رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع و مستعد این استانها با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در شهرهای شمالی آذربایجان ها، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمالشرق ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، کاهش نسبی دما و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود، طی این مدت یشترین میزان بارش در دامنه های البرز رخ خواهد داد و برای استانهای واقع در این مناطق در مدت یاد شده آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

امیدوار اظهار داشت: دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود و در همین مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آینده برای مناطق شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش بادوگرد وخاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی بطور متناوب رگبارهای موقتی باران، رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع و مستعد این استانها با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

امیدوارخاطر نشان کرد: در روز یکشنبه دراستانهای گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و در روز دوشنبه دراستانهای گیلان، مازندران، گلستان، شرق زنجان، شمال قزوین، شمال البرز، شمال تهران و شمال سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو آب گرفتگی معابر عمومی دراین مناطق پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: توصیه می شود که به سبب احتمال رخداد سیلاب از اقامت در مسیلهای استانهای فوق الذکر خودداری شود.

۱۳۹۱/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...